REGION
Informacja o kwarantannie lub izolacji na Internetowym Koncie Pacjenta


Informacja o tym, czy pacjent jest na kwarantannie lub izolacji domowej jest już dostępna na Internetowym Koncie Pacjenta. Można ją pobrać w postaci podpisanego dokumentu i np. przekazać pracodawcy. To kolejne z rozwiązań e-zdrowia, które ma ułatwić funkcjonowanie w czasie pandemii.
Jak informuje Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ, Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której pacjent może szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła.
– Dzięki tej platformie bez wychodzenia z domu można odebrać e-receptę czy e-skierowanie, sprawdzić dawkowanie przepisanego leku, wybrać lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej czy złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego – wymienia Beata Szczepanek.
Od drugiej połowy lipca na Internetowym Koncie Pacjenta znajdują się wyniki testów na koronawirusa finansowanych ze środków publicznych. – Teraz natomiast pojawiła się nowa usługa: informacja o tym, że na pacjenta nałożono kwarantannę lub izolację domową, oraz na jaki okres. Przypomnijmy, że lekarz może przedłużyć izolację domową z uwagi na stan zdrowia pacjenta. Jeżeli ktoś nie posługuje się komputerem, np. seniorzy, zachęcam, aby zaangażować członków rodzin do logowania się na IKP, zarówno ze względów bezpieczeństwa jak i wygody – informuje Beata Szczepanek.
Oprócz tego pacjent może pobrać dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający kwarantannę lub izolację domową, a następnie wysłać go np. mailem do pracodawcy.
Na Internetowe Konto Pacjenta należy się logować poprzez stronę pacjent.gov.pl.








