MIASTO
Zmienił się sposób doręczania i podpisywania decyzji podatkowych
Od kilku dni mieszkańcom Kielc są doręczane decyzje ustalające zobowiązanie w podatku od nieruchomości, podatku rolnym oraz podatku leśnym na 2020 rok. Decyzje doręczane są na dwa sposoby - drogą pocztową lub osobiście przez upoważnionych pracowników Urzędu Miasta Kielce.
- Skuteczne doręczenie decyzji podatkowej wymaga osobistego odbioru. W związku z tym, dla wygody mieszkańców oraz sprawnej obsługi, w tym roku decyzje będą dostarczane nie tylko drogą pocztową, ale również przez pracowników Urzędu Miasta Kielce. Każdy będzie posiadał przy sobie stosowne upoważnienie oraz legitymacje służbową. Pracownicy nie są upoważnieni do pobierania wpłat z tytułu podatków - mówi Tomasz Porębski, rzecznik prasowy prezydenta Kielc.
Zgodnie z artykułem 148 ustawy "Ordynacja podatkowa" pisma doręczane są osobom fizycznym w miejscu ich zamieszkania albo pod adresem dla doręczeń w kraju. Mogą one być również wręczane w miejscu zatrudnienia lub prowadzenia działalności przez adresata. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, pisma dostarcza się w każdym miejscu, gdzie zastanie się adresata.
Zmianie uległ też sposób podpisu decyzji podatkowych. - W celu skrócenia czasu ich doręczenia mieszkańcom Kielc oraz zmniejszenia kosztów ich przygotowania, w 2020 roku decyzje podatkowe wysyłane do mieszkańców, zamiast odręcznego podpisu, będą zawierały nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania - informuje Tomasz Porębski.
Decyzje podatkowe opatrzone powyżej opisanym nadrukiem mają taki sam walor ważności, jak decyzje podpisywane dotychczas odręcznie i posiadają wszystkie wymagane prawem elementy.