MIASTO
Zespół ds. marki i promocji - mają z Kielc zrobić „Miasto, w którym chce się żyć”
3 sierpnia w ratuszu została zaprezentowana „Strategia promocji Miasta Kielce 2030+”. Dokument bazuje na czterech filarach: miasto perspektyw gospodarczych, miasto kompletne, miasto turystyki przyrodniczej oraz miasto wydarzeń i sportu. By je realizować, zostały powołane dwa zespoły: do spraw marki i promocji, które wspólnie zastanowią się, jak z Kielc uczynić „Miasto, w którym chce się żyć”.
Choć wiele czasu poświęcono na omówienie celów strategicznych, władze miasta nie powiedziały, jak dokładnie chciałyby je osiągać. Nie wiadomo również, ile pieniędzy będzie to kosztować. Tym wszystkim mają się zająć powołane zespoły.
– Przedstawiana dziś „Strategia promocji” prezentuje m.in. założenia Nowej Marki Kielc, które są zbiorem unikalnych cech budujących naszą tożsamość. Po wdrożeniu „Strategii promocji” naszą wspólną rolą będą wytężone działania w różnych sferach funkcjonowania miasta i nas samych - tylko wtedy zbudujemy na jej podstawie wizerunek Kielc, na jaki zasługuje nasze wspólne miasto - mówił prezydent Kielc Bogdan Wenta.
Należy jednak podkreślić, że na tle innych miast wojewódzkich Kielce jako jedyne nie posiadały do tej pory strategii promocji, znaku promocyjnego ani sloganu, nie realizowały też działań związanych z marką. Wydaje się więc, że to duży krok naprzód.
Cały dokument jest dostępny pod linkiem: https://kielce.eu/resource/file/preview/id.31728