Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Volvo XC60 Recharge - hybrydowy król segmentu premium

czwartek, 01 grudnia 2022 10:01 / Autor: Radio eM
Volvo XC60 Recharge - hybrydowy król segmentu premium
Volvo XC60 Recharge - hybrydowy król segmentu premium
Radio eM
Radio eM

Nie jest niczym zaskakującym, że Volvo w ostatnich latach stopniowo i stabilnie buduje swoją pozycję w segmencie premium. Dzięki zaangażowaniu w rozwój technologii dotyczących bezpieczeństwa, marka dociera do coraz szerszego grona klientów, a model XC60 jest najczęściej wybieranym SUV-em premium w Polsce. Volvo jest również pionierem niektórych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa. Kilka przykładów poniżej.

System trzypunktowych pasów bezpieczeństwa

Rozwiązaniem dotyczącym bezpieczeństwa w samochodach, dającym największy skok pod względem zmniejszenia liczby ofiar, są z dużym prawdopodobieństwem pasy bezpieczeństwa. System trzypunktowych pasów powstał z inicjatywy jednego z konstruktorów pracujących w Volvo – Nilsa Bohlina. Co ważne, szwedzka marka zrzekła się praw patentowych dotyczących tego rozwiązania, dzięki czemu inne koncerny samochodowe mogły z tego skorzystać i wprowadzić tego typu zabezpieczenie w swoich samochodach.

Fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy

Volvo jako pierwsza marka samochodowa wprowadziła na rynek foteliki samochodowe. Pierwszy model fotelika był skierowany tyłem do kierunku jazdy i skonstruowany w taki sposób, aby optymalnie zniwelować siłę uderzenia i uchronić małego pasażera od skutków wypadku. Dzięki unikalnemu zagłówkowi i wysokim podparciom bocznym fotelika dziecięcego dziecko podróżuje nie tylko komfortowo, lecz także bezpiecznie.

Podwyższone siedzisko dla dzieci

Aby dzieci od 4. roku życia mogły podróżować bezpieczniej i komfortowo, Volvo wprowadziło pod koniec lat 70-tych podwyższone siedziska. Przodem do kierunku jazdy, siedząc wyżej, dzieci są lepiej zabezpieczone w razie wypadku, a jednocześnie poprawia się też komfort podróży, bo mogą sięgać wzrokiem za boczną szybę.

Najnowsze rozwiązania

Fabryczne ograniczenie prędkości

Od roku 2020 wszystkie modele Volvo (tak więc nie tylko flagowe Volvo XC60), które opuszczają fabryki szwedzkiego producenta, wyposażone są w ogranicznik prędkości, z limitem 180 km/h. Zdania co do słuszności tego rozwiązania są podzielone, jednak z czystym sumieniem większość kierowców podpisuje się pod tym i uważa to za właściwy ruch, ograniczający prawdopodobieństwo wystąpienia niebezpiecznych zdarzeń na drodze. A już na pewno takie ograniczenie wpływa na nas podprogowo, dając do myślenia odnośnie tego z jaką prędkością poruszamy się na co dzień na drogach szybkiego ruchu.

Funkcja Car Key

Młodzi, jeszcze niedoświadczeni kierowcy, w swoich pierwszych latach po uzyskania prawa jazdy, mogą być skłonni do testowania swoich możliwości na drodze. Nie zawsze jednak to testowanie odbywa się w kontrolowanych warunkach. Naprzeciw tym potrzebom wyszło Volvo, wprowadzając możliwość ograniczenia prędkości w aucie, które np. rodzic użycza swojemu dziecku.

Whiplash Protection System

Nie tylko uderzenia czołowe lub boczne mogą powodować niebezpieczne skutki zdrowotne dla pasażerów. Podczas uderzenia w tył pojazdu również może dojść do nieprzyjemnych urazów, szczególnie dotyczących kręgów szyjnych i kręgosłupa.

Pilot Assist

System Pilot Assist, to jedno z tych rozwiązań, do którego bardzo szybko można się przyzwyczaić. Połączenie tempomatu adaptacyjnego i wsparcia kierowcy w utrzymaniu pasa ruchu oraz odległości od poprzedzającego pojazdu, to coś co poprawia bezpieczeństwo i komfort podróżowania zarówno na trasach szybkiego ruchu, jak i w miejskich korkach. Gdyby tak jednego dnia wprowadzić ten system we wszystkich autach poruszających się po polskich drogach, to istnieje spora szansa, że statystyki wypadków uległyby korzystnej zmianie.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO