CIEKAWOSTKI
Jak promować kanał na YouTube?
YouTube to nie tylko jeden z serwisów o charakterze społecznościowym, ale także druga co do wielkości, zaraz po Google, wyszukiwarka na świecie. Statystyki wskazują, że przeciętny użytkownik poświęca nawet 6 godzin dziennie na oglądanie treści tam zamieszczanych. Biorąc pod uwagę fakt, że YouTube to nie tylko muzyka i ciekawe filmy, ale również szereg kanałów tworzonych przez wielu twórców, okazuje się, że platforma stwarza ogromny potencjał do rozwoju. Jak jednak budować swoją działalność krok po kroku? Jak wyróżnić spośród wielu innych osób mających podobne cele? Wykorzystaj nasze porady dla twórców nagrywających filmy.
1. Skup się na SEO
2. Poznaj swoich odbiorców
3. Strona techniczna filmów na YouTube
Porady dla twórców nagrywających filmy na YouTube zawsze powinny brać pod uwagę kwestię algorytmów. Tylko zgodność z nimi gwarantuje ci tak ważne wyświetlenia. Więcej o wyświetleniach przeczytasz na https://instalajki.pl/produkt/wyswietlenia-youtube/.
Skup się na SEO
YouTube i SEO? Tak, to nie pomyłka. Zachowując zasady tak dobrze znane z procesu pozycjonowania stron internetowych, wpływasz korzystnie na liczbę odwiedzających twój kanał, co z czasem może przełożyć się na polubienia. Doraźnie możesz je kupić - informacje na ten temat znajdziesz na https://instalajki.pl/produkt/lajki-youtube/, jednak na dłuższą metę musisz wypracować sobie grupę odbiorców.
Filmy z YouTube doskonale pozycjonują się w wyszukiwarce Google, czasem nawet nad tradycyjnymi wynikami kierującymi do stron internetowych. Optymalizuj zatem treści pod kątem słów kluczowych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.
- Tytuły i opisów
Po pierwsze, stawiaj na tytuły, które przyciągną uwagę odbiorcy. Nie powinny to jednak być clickbaity - liczą się treści skonkretyzowane i merytoryczne. Fraz kluczowych używaj naturalnie i nie przesadzaj z ich nasyceniem.
- Mów o słowach kluczowych
Słowa kluczowe nie tylko zapisuj w tytule i opisie filmu, ale również wypowiadaj je na nagraniu. Wielu ekspertów uważa, że algorytmy serwisu wspierają filmy, w których padają docelowe słowa kluczowe.
- Kategoryzuj
Wskazuj kategorie filmów, by algorytmy platformy lepiej dopasowywały grupę docelową.
- Tagi
Dodawaj tagi do filmów, aby dostarczyć serwisowi więcej kontekstu a propos treści. Liczba tagów jest nieograniczona.
Poznaj swoich odbiorców
Niezależnie od tego, na jaką tematykę i format filmów się zdecydujesz, pamiętaj, że musisz dopasować się do oczekiwań twojej grupy docelowej. Tylko wtedy zyskasz subskrybentów w sposób naturalny. Oczywiście, możesz również dokupić subskrypcje - przeczytaj o tym na https://instalajki.pl/produkt/subskrypcje-youtube/ - jednak powalcz przede wszystkim o odbiorców organicznych.
Sprawdź, czym interesują się twoi odbiorcy i jakich informacji poszukują w sieci. Pozwoli ci to tworzyć lepiej dopasowane filmy. W tym celu weryfikuj obowiązujące w sieci trendy i sprawdź, jak możesz wykorzystać je na gruncie swojej działalności. Rozmawiaj także z widzami w sekcji komentarzy. Pytaj ich o opinie, wsłuchuj się w życzenia oraz skargi. Możesz także tworzyć ankiety. Warto zresztą zachęcać widzów do komentowania i zostawiania reakcji. Algorytm serwisu uważa wówczas treści za bardziej angażujące i stara się pokazać je jak najszerszemu gronu.
Jeśli dopiero startujesz z kanałem YouTubie, podpatruj konkurencję i topowych twórców z branży twojej lub branż pokrewnych. Zobacz, jakiego typu materiały cieszą się największą popularnością i zdobywają najwięcej wyświetleń. Może to być bardzo ważna wskazówka w planowaniu przyszłych treści.
Strona techniczna filmów na YouTube
Treść to jeden aspekt filmów. Promowanie kanału na YouTube można wspomóc również odpowiednią konfiguracją filmu. Na co zwrócić szczególną uwagę?
- Czas
Statystyki wskazują, że największą popularnością na YouTube cieszą się filmy trwające powyżej 10 minut, w tym poradniki i recenzje produktów. Tworzenie dłuższych materiałów pociąga za sobą także korzyść w postaci szybszego uzyskania godzin potrzebnych do dołączenia do programu partnerskiego. Będziesz mógł wówczas zarabiać na reklamach. Istnieją także usługi, które pozwolą zwiększyć pulę wymaganych godzin - więcej na ten temat przeczytasz na https://instalajki.pl/produkt/youtube-czas-ogladania/.
- Miniaturka
O popularności danego wideo decyduje również jego miniaturka. Ten element przyciąga wzrok, dlatego warto dopasować go pod względem wizualnym i praktycznym do oczekiwań widza. Pamiętaj, że nie musisz wybierać klatki z tekstem - możesz stworzyć przecież własną grafikę z tekstem i fragmentem zdjęcia. Ciekawym zabiegiem jest posiłkowanie się jednym szablonem miniatury: wówczas cały kanał prezentuje się profesjonalnie i spójnie.
- Listy odtwarzania
Im więcej filmów na kanale, tym trudniej widzom będzie się w nich odnaleźć. Znacznie ułatwisz im to zadanie, tworząc playlisty. Grupuj filmy na kanale, porządkując w ten sposób swoją twórczość.
- Serie filmów
Listy odtwarzania możesz połączyć ze strategią polegająca na tworzeniu serii tematycznych. Przyciągasz w ten sposób stałych widzów i budujesz autorytet twórcy.