SPORT
Mistrz Polski szuka sponsora. Niesamowite statystyki reklamowe
Łomża Industria Kielce wraz z końcem roku przestanie istnieć. Mowa tylko nazwie. Mistrz Polski w piłce ręcznej musi szukać nowego, dużego sponsora. – Nasz ekwiwalent reklamowy w Polsce i w Europie jest bardzo duży – nie ma wątpliwości Bertus Servaas, prezes kieleckiego klubu.
Z powodów ekonomicznych, spowodowanych głównie wojną w Ukrainie, ze sponsorowania drużyny wycofał się firma Van Pur, której marka – Łomża – od dwóch lat widniała w pierwszym członie nazwy. Więcej o całej sprawie pisaliśmy – TUTAJ.
Podczas konferencji prasowej Bertus Servaas, prezes Łomży Industrii Kielce, poinformował, że klub ma dwa i pół miesiąca na uzupełnienie luki w budżecie i zabezpieczenie przyszłości. Jak przyznaje to duże wyzwanie, ale w całym procesie pomagają statystyki reklamowe wicemistrza Europy.
– Według badań w trakcie poprzedniego sezonu z naszą nazwą zetknęło się 715 milionów ludzi w Europie. Milion Polaków oglądało finał Ligi Mistrzów przeciwko Barcelonie, a 28 milionów ludzi w ogóle. Nasza wycena mówi, że w ciągu ubiegłego sezonu miesięczny ekwiwalent reklamowy marki Łomża, czyli równowartość standardowej reklamy, to mniej więcej milion złotych. Za niedługo rozpoczną się Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej w Polsce i w Szwecji. W meczu otwarcia może zagrać dziesięciu naszych zawodników. To mówi bardzo dużo. Wierzę, że klub ma bardzo dużą wartość dla społeczeństwa i dla regionu – powiedział Bertus Servaas.
Jeśli klub nie znajdzie nowego sponsora do końca roku, to od 1 stycznia będzie występował pod nazwą Industria Kielce.