SPORT
Mistrz Polski traci sponsora tytularnego. Co teraz z klubem?
Najbardziej utytułowany klub w historii polskiej piłki ręcznej traci sponsora tytularnego. Piwowarski producent firma Van Pur, a dokładnie jedna z jego marek – Łomża – zniknie z nazwy wicemistrza Europy. Dojdzie do tego 1 stycznia 2023 roku.
Van Pur został sponsorem kieleckich szczypiornistów w sierpniu 2020 roku. W pierwszym członie nazwy jego czołowa marka – Łomża – zastąpiła PGE. Umowa została podpisana na cztery lata z opcją przedłużenia. Do lata tego roku klub nazywał się Łomża Vive Kielce. Kilka miesięcy temu do nazwy zespołu weszła Industria.
W środę podczas nadzwyczajnej konferencji prasowej poinformowano o kolejnych zmianach. Przez znaczne ograniczenie przychodów, spowodowanych w dużej mierze spadkiem eksportu na Wschód, na co wpłynęła zbrojna agresja Rosji na Ukrainę, Van Pur postanowił wycofać się ze sponsoringu klubu.
– Jesteśmy w szoku. Jest to spowodowane wojną w Ukrainie. Łomża chwaliła sobie współpracę z nami. Osiągaliśmy bardzo wysokie ekwiwalenty. To dla nas duża strata. Pracujemy, aby zamknąć lukę w tym sezonie. Jeśli pojawi się nowy sponsor, to on może wejść do naszej nazwy od zaraz. Tak zostało skonstruowane porozumienie. Jeśli nie, to od 1 stycznia klub będzie nazywał się Industria Kielce. Zawodnicy i sztab szkoleniowy wiedzą o tym od trzech tygodni. Jestem dumny, że w tym czasie nic nie wyszło szerzej. My pracujemy, aby znaleźć wyjście z tej sytuacji – powiedział Bertus Servaas, prezes kieleckiego klubu.
– Znaleźliśmy się w takiej sytuacji nie z naszej winy. O wszystkim została poinformowana Industria. Nasz drugi partner zadeklarował poszerzenie współpracy. Pan prezes Ruman powiedział również, że pomoże nam w poszukiwaniach nowego sponsora – powiedział Marian Urban, wiceprezes klubu.
Byt drużyny w tym sezonie nie jest zagrożony. Obecnie trwają zaawansowane rozmowy z innymi podmiotami, które mogą wejść w skład nazwy drużyny.