REGION
Usterka na kolei? Zgłoś ją przez aplikacje!
„Sprawny Peron” to nowa aplikacja służąca do informowania PKP o czystości, stanie infrastruktury oraz wszelkich usterkach zaobserwowanych przez podróżnych na stacjach i przystankach kolejowych oraz dojściach do nich. Można ją pobrać zarówno na Android jak i iOS.
– W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu – informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.
– W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę” – dodaje.
Aplikację „Sprawny Peron” można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.