KULTURA
Fenomen i Moskwa otwarte. Multikino i Helios - nie
Jutro, 12 lutego, otwarte zostaną kina. W Kielcach swoją działalność wznowią dwa - Fenomen i Moskwa. Helios i Multikino nie zdecydowały się na otwarcie, bo jest to dla nich nieopłacalne.
Kino Fenomen, które działa w Wojewódzkim Domu Kultury na pierwsze seanse zaprasza widzów już w piątek. Tego dnia o godzinie 16 obejrzą oni filmy "Obraz pożądania" w reżyserii Giuseppe Capotondiego oraz "Zabij to i wyjedź z tego miasta" w reżyserii Mariusza Wilczyńskiego. Te same produkcje będzie można zobaczyć również 13, 14 i 15 lutego.
Na kolejne dni zostały zaplanowane filmy "Filonek Bezogonek", "W co grają ludzie", "Andriej Tarkowski. W świątyni kina", "Tony Halik", "Eastern", "Helmut Newton. Piękno i bestia", "Nic nie ginie", "Halvdan - prawie wiking", "Na rauszu", "Tylko zwierzęta nie błądzą", "Szarlatan", "Gordon i Paddy" oraz "Sekret bogini Fortuny".
Jutro dla publiczności otwiera się również kino "Moskwa". Tego dnia widzowie mają do wyboru takie tytuły jak: "Jeszcze jest czas", "Helmut Newton. Piękno i bestia", "Magiczne muzeum", "Palm Springs" oraz "Zabij to i wyjedź z tego miasta". Seanse będą odbywać się w sali studyjnej i sali "Moskwa".
Natomiast kina Helios i Multikino zdecydowały, że pozostaną zamknięte. "Ponowne uruchomienie 50 kin w całej Polsce w zaostrzonym reżimie sanitarnym jest trudną logistycznie i kosztowną operacją - nie ma możliwości przeprowadzenia jej, jak powiedział premier, warunkowo na 2 tygodnie. To absurdalna propozycja, której kosztów mogą nie udźwignąć operatorzy kin. Otwarcie kin wymaga przede wszystkim przygotowania repertuaru i rozmów z dystrybutorami filmowymi, a następnie promocji wprowadzanych na ekrany tytułów, a na to potrzeba minimum około 4 tygodni", napisał w oświadczeniu Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.
W jego ślady poszło Multikino, które swoją decyzję uzasadniło w następujący sposób: "Kino w przeciwieństwie do innych branż nie posiada towaru w magazynie i nie może rozpocząć sprzedaży zaraz po ogłoszeniu otwarcia. Polegamy na dystrybutorach, którzy odpowiadają za marketing powierzonych im przez producentów filmów. Dystrybutorzy potrzebują standardowo minimum 4-6 tygodni na przygotowanie filmu do dystrybucji. Warunkowość otwarcia kin może jeszcze bardziej utrudnić decyzje odnośnie wprowadzenia nowych filmów w tak krótkim terminie oraz możliwego otwarcia kin".