SPORT
Ministerialne wsparcie dla Industrii Kielce
Industria Kielce będzie promowała walory turystyczne naszego kraju. W ramach umowy z Polską Organizacją Turystyczną klub otrzyma finansowe wsparcie.
Przed meczem pierwszej kolejki Ligi Mistrzów kielecki klub poinformował o zawarciu umowy pomiędzy zarządzającą klubem spółką K.S. Iskrą Kielce S.A. a POT. Na mocy kontraktu zawodnicy Industrii Kielce w meczach EHF Ligi Mistrzów będą występować na strojach z logo „Poland.Travel”, a podczas meczów rozgrywanych w Hali Legionów ono również pojawi się na bandach reklamowych.
– Umowa została podpisana na realizację działań promujących Polskę jako ciekawą i atrakcyjną destynację turystyczną poprzez sport. Klub Industria Kielce jest najbardziej utytułowanym w polskiej piłce ręcznej, zatem to doskonały zespół, który z sukcesem będzie promował Polskę, województwo świętokrzyskie oraz Kielce tak w kraju jak i poza jego granicami – powiedziała Anna Krupka wiceminister sportu i turystyki.
Kontrakty z Poland.Travel podpisały w ostatnich tygodniach kluby piłkarskie występujące w europejskich pucharach. Wsparcie ma objąć przedstawicieli takich dyscyplin jak: tenis stołowy, hokej na lodzie, koszykówka, piłka ręczna, piłka siatkowa oraz piłka nożna.
– Uznaliśmy, że sport to doskonałe narzędzie do promowania polskiej turystyki w Polsce jak i za granicą. To stale rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Promocja będzie się odbywała nie tylko za pomocą emocji identyfikowania się ze sportem czy w trakcie danego widowiska. Za pośrednictwem gwiazdy światowego handballa Andreasa Wolffa, który świetnie mówi w języku polskim i można zaprosić turystów do naszego regionu – mówił wiceprezes POT Marcin Różycki.
Według prezes kieleckiego klubu ministerialne wsparcie pomoże w funkcjonowaniu zespołu.
– Jest to znacząca kwota wsparcia dla naszego klubu. Jest największą spośród drużyn piłki ręcznej przyznaną przez ministerstwo. Ta suma mocno wpłynie na możliwość funkcjonowania klubu w tym sezonie. Dziękujemy za to wsparcie. Ze swojej strony zobowiązujemy się promować walory Polski za granicą w takim samym stopniu jak w latach poprzednich. Chcemy wywiązać się z tego ekwiwalentu – powiedziała Magdalena Szczukiewicz.
Na konferencji prasowej nie podano konkretnej sumy wsparcia kieleckiego klub. Podkreślono na czym będzie opierał się mechanizm wyliczania wartości tego wsparcia.
– Dla nas nie ma znaczenia jakie miejsce w danych rozgrywkach będzie osiągała drużyna. To wszystko oprze się o zasięgi wygenerowane przez klub i wtedy będziemy rozmawiali o kwotach – dodawał Marcin Różycki.
Włodarze kieleckiego klubu zapewniają, że postarają się o jak najlepsze spełnienie założeń.
– O zasięgi będziemy walczyć tym bardziej, że mamy kilku zagranicznych zawodników, którzy są gwiazdami piłki ręcznej w swoich krajach. Razem z zespołem marketingu zrobimy wszystko żeby spełnić wymagania, żeby jak najlepiej promować Polskę poprzez sport – powiedział Paweł Papaj, wiceprezes KS Iskry Kielce.