REGION
Postępują prace na CMK
Ponad połowa prac na zamkniętym odcinku linii Centralnej Magistrali Kolejowej między Idzikowicami a Knapówką jest już wykonana. Przypomnijmy, że ta trasa przebiega także przez Włoszczowę. Na pięciu projektach nieprzerwanie trwają intensywne prace. PKP PLK wymienia m.in. sieć trakcyjną, układa tory i rozjazdy. Budowane są trzy nowe nastawnie. Na miejscu pracuje nawet 700 osób i 230 maszyn. Efektem prac wartych 162 mln zł będą sprawniejsze podróże przez CMK.
Jak informowaliśmy w Radiu eM Kielce odcinek CMK został zamknięty na miesiąc od 10 lipca. To pozwoliło na trzykrotne przyspieszenie robót na obu torach. PKP PLK chwali się, że wykonano już 60 procent zaplanowanych prac. W obrębie CMK kolejarze modernizują stacje Olszamowice i Włoszczowa Północ, budują posterunek w Pilichowicach oraz wymieniają sieć trakcyjną na szlakach Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej rozpoczęły się wiosną i zakończą się do końca roku. Część robót została wykonana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Również po 10 sierpnia wykonawcy będą kontynuować prace, bez wpływu na rozkład jazdy. Odnowiona infrastruktura pozwoli na zwiększenie ruchu pociągów oraz ich prędkości – najpierw do 200 km/h a następnie do 230 km/h.
- Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem. Wykonawcy zaangażowali bardzo duży potencjał około 700 osób, wykorzystują nawet 230 maszyn, w tym 17 pociągów sieciowych. Dzięki temu zaawansowanie prac osiągnęło 60 procent. Efektem realizowanych projektów będzie sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów i szybszy przejazd przez zmodernizowane stacje – mówi Piotr Majerczak, dyrektor Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
We Włoszczowie zabudowano już 15 z 26 rozjazdów. Trwa przebudowa torów, urządzeń sterowania ruchem i sieci trakcyjnej. Powstaje nowa nastawnia, która będzie wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania. Prace zapewnią sprawny przejazd pociągów z prędkością 200 km/h i jak w poprzednich lokalizacjach, z możliwością zwiększenia prędkości do 230 km/h.Wykonawca przygotowuje już teren do budowy drugiego peronu na stacji Włoszczowa Północ. Będzie też przejście podziemne, które połączy oba perony. Po zakończeniu prac mieszkańcy zyskają wygodniejszy dostęp do kolei.
Na stacji technicznej Olszamowice wymieniono już 15 z 17 rozjazdów – elementów, na których następuje rozgałęzianie lub krzyżowanie się torów. Wykonano ponad połowę prac torowych i związanych z montażem sieci trakcyjnej. W Pilichowicach planowo postępuje budowa posterunku z nowoczesną infrastrukturą kolejową. Podzielił on szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość szlaku, a to umożliwi wykorzystanie linii przez większą liczbę pociągów. Posterunek będzie wyposażony w nowoczesne urządzenia, pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h.
Modernizacja sieci trakcyjnej na 44 km odcinku między Idzikowicami a Opocznem i Olszamowicami wpłynie na sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe zakończono przebudowę i oddano do eksploatacji sieć trakcyjną nad jednym torem. Na 17 km odcinku Pilichowice – Olszamowice zakończono już przebudowę sieci trakcyjnej nad jednym torem. Prace przy modernizacji sieci wykonywane są zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Poinformowało: biuro prasowe PKP PLK