REGION
NFZ wznawia działanie punktów obsługi pacjenta
Od dziś Narodowy Fundusz Zdrowia wznowił działanie punktów obsługi pacjenta. Osoby odwiedzające punkt muszą przestrzegać obowiązującego reżimu sanitarnego. Na miejscu można m.in. potwierdzić profil zaufany, załatwić sprawy dotyczące wyrobów medycznych, a także uzyskać ogólne informacje na tematy związane z działalnością NFZ.
Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.
– W punkcie obsługi przy al. IX wieków zostały uruchomione dwa stanowiska, wszystko oczywiście w odpowiednim reżimie sanitarnym. Nasi pracownicy są zabezpieczeni, na salach są środki do dezynfekcji. Osoby odwiedzające punkt powinny mieć maseczki oraz rękawiczki – mówi Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
– Na salę może wejść jedna osoba na jedno stanowisko. Jak na razie pacjenci mogą w punktach mogą potwierdzić zlecenia na wyroby medyczne, założyć profil zaufany oraz uzyskać ogólne informacje dotyczące spraw związanych z NFZ. Cały czas rekomendujemy jednak zdalne załatwianie spraw, jeżeli tylko nie są one pilne i nie wymagają osobistego stawiennictwa. Można to zrobić przez telefon, maila oraz wrzucenie dokumentów do skrzynek, które znajdują się przed siedzibą NFZ oraz punktami obsługi – dodaje rzecznik.
Punkt obsługi pacjentów NFZ znajduje się w Kielcach przy alei IX wieków Kielc 2a, w Ostrowcu Świętokrzyskim na osiedlu Słoneczne 43, a w Sandomierzu przy ulicy Adama Mickiewicza 34.