Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

NFZ sprawdzi satysfakcję pacjenta po pobycie w szpitalu

wtorek, 26 października 2021 13:27 / Autor: Magdalena Nowak
NFZ sprawdzi satysfakcję pacjenta po pobycie w szpitalu
NFZ sprawdzi satysfakcję pacjenta po pobycie w szpitalu
Magdalena Nowak
Magdalena Nowak

Od dziś, 26 października, do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić ankieterzy. Wszystko po to, by poprawić jakość świadczeń medycznych.

Ankieta ma charakter pilotażowy, ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczyli  się w szpitalach. Działania prowadzone są na wniosek Narodowego Funduszu Zdrowia.

– Chodzi nam o stałe podnoszenie jakości świadczeń, wpływ na to mają różne czynniki zarówno finansowe, organizacyjne jak i ludzkie. Chcemy znać różne punkty widzenia, w tym spojrzenie pacjenta. Dlatego będziemy ich prosić o odpowiedzi w formie oceny na dziewięć konkretnych pytań dotyczących pobytu w szpitalu. Pacjent będzie operował skalą punktacyjną od 0 do 10 – tłumaczy Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.

– Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali wyłącznie numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę wypisu pacjenta z oddziału. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali – dodaje Beata Szczpanek.

Pacjenci nie powinni podawać żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali.

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów poprzez  infolinię: Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) - 800 190 590. Powinni też zakończyć rozmowę i skontaktować się z infolinią w każdym przypadku, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości.

Pytania w ankiecie

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu? 2. Jaka była jakość wyżywienia? 3.  Czy komunikacja była zrozumiała? 4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami? 5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne? 6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste? 7.            Czy w nocy była cisza? 8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu? 9.  Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Tag: NFZ
Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO