REGION
Kolejne internetowe oszustwa. Kobiety straciły ponad 10 tysięcy złotych
Dwie mieszkanki powiatu ostrowieckiego padły ofiarami internetowych oszustów. Jedna z nich uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, a druga – „specjaliście od inwestycji”. Łącznie panie straciły ponad dziesięć tysięcy złotych.
Oba zgłoszenia trafiły do ostrowieckich policjantów wczoraj, 24 lipca. Z 34-latką skontaktował się mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował, że ktoś na jej dane złożył wniosek kredytowy.
– Powiadomił 34-latkę, że zgłosił już sprawę do Departamentu Cyberbezpieczeństwa. Po krótkiej chwili do zgłaszającej zadzwonił kolejny mężczyzna i poinformował, że środki na jej koncie są zagrożone. Została poproszona o zalogowanie się do aplikacji mobilnej i sprawdzenia numeru telefonu, z którego dzwonił – informuje asp. Rafał Dobrowolski z KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Finalnie, kobieta przekazała oszustowi kody BLIK, a z jej konta zniknęło 2300 złotych. Z kolei 63-letnia mieszkanka Ostrowca skuszona została możliwością dużego, szybkiego zysku.
– Na początku lipca zadzwonił do niej mężczyzna i zaproponował założenie lokaty. Na poczet jej otwarcia ostrowczanka dokonała wpłaty 900 złotych – przekazuje podkom. Ewelina Wrzesień z KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Kilka dni temu kobieta otrzymała informację o możliwości wypłaty odsetek z lokaty. 63-latka, postępując zgodnie z otrzymanymi wskazówkami, zalogowała się do konta bankowego poprzez wskazany link. Z jej rachunku zniknęło 8900 złotych.
– Przypominamy, że oszuści wykorzystując fałszywe strony internetowe, podszywają się pod pośredników i opiekunów oferują ułatwienia w inwestowaniu – przestrzega policjantka.