Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

"Nim otworzysz usta, pomyśl!". Spot z okazji Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa

czwartek, 18 marca 2021 16:03 / Autor: Beata Kwieczko
"Nim otworzysz usta, pomyśl!". Spot z okazji Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa
Fot. Mateusz Wolski
"Nim otworzysz usta, pomyśl!". Spot z okazji Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa
Fot. Mateusz Wolski
Beata Kwieczko
Beata Kwieczko

W najbliższą niedzielę, 21 marca, obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Z tej okazji Stowarzyszenie Sztuka Łączenia wraz z Fundacją Kochaj Mnie Po Prostu przygotowali specjalny spot, który dobitnie pokazuje, że słowo "down", mimo zwiększającej się świadomości, nadal traktowane jest w kategorii obelgi.

Kampania społeczna nosi nazwę "Nim otworzysz usta, pomyśl!" i jest skierowana do wszystkich. W jej ramach organizatorzy przygotowali spot, którego premiera odbędzie się 21 marca, w Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa, w mediach społecznościowych stowarzyszenia i fundacji oraz kanałach YouTube.

– "Ty Downie!", "Twój stary to Down", "Wygląda jak Down" to niestety wyrażenia, które wciąż nam towarzyszą i ranią nie tylko osoby z zespołem Downa, ale także ich bliskich. Taka kampania chodziła nam po głowie już od dawna i ogromnie się cieszę, że udało nam się ją zrealizować – mówi Aleksandra Niemczyk, wiceprezes Stowarzyszenia Sztuka Łączenia.

– To oczywiście nie byłoby możliwe bez wsparcia Samorządu Województwa Świętokrzyskiego, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej, wspaniałych aktorów z Teatru im. Stefana Żeromskiego, na których zawsze możemy liczyć i najlepszej ekipy na świecie. Przed nami ostatnie szlify, ale już widzę, że cel został osiągnięty – dodaje.

– Zmiana nawyków jest bardzo trudna, ale wierzymy, że dzięki takim kampaniom jak "Nim otworzysz usta, pomyśl!" uda nam się nakłonić odbiorców do refleksji nad własnym językiem – podkreśla Wojciech Niemczyk, prezes Stowarzyszenia Sztuka Łączenia.

Renata Janik, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego, tłumaczy, że każde działanie, które służy budowaniu świadomość dotyczącej osób z niepełnosprawnościami oraz walki z ich wykluczeniem i hejtem, jest bardzo ważne. – Cieszę się ogromnie, że jako samorząd województwa możemy pomóc w realizacji takich właśnie kampanii, które pokazują, jaką moc mają słowa i jak bardzo mogą krzywdzić – mówi Renata Janik.

W spocie poza profesjonalnym aktorami, wystąpiły także osoby z zespołem Downa. Spot jest próbą oddania tego, co czują, kiedy otoczenie używa bezmyślnych słów.

– Jako mama dziecka z zespołem Downa, twardo stąpająca po ziemi, jestem bardzo zadowolona, że powstała kampania, która podnosi świadomość społeczną. Przekaz jest bardzo mocny, ale dzięki temu daje do myślenia. Mam nadzieję, że coraz więcej osób zacznie zwracać uwagę na swoje słowa, które potrafią naprawdę bardzo zranić – tłumaczy Aleksandra Gładyś-Jakubczyk, prezes Fundacji Kochaj Mnie Po Prostu.

Premiera spotu odbędzie sie 21 marca o godzinie 8 na fanpage`ach: www.facebook.com/stowarzyszeniesztukalaczenia www.instagram.com/sztuka_laczenia/ oraz www.facebook.com/kochajmniepoprostu www.instagram.com/kochaj_mnie_po_prostu/

Materiał zostanie wysłany także do wszystkich szkół w województwie świętokrzyskim po to, by dotrzeć do młodego pokolenia i uwrażliwić je na cierpienie osób, borykających się z różnymi niepełnosprawnościami.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO