MIASTO
Miasto promuje szkolnictwo branżowe. Powstały krótkie filmiki
Miasto rozpoczyna promocje szkolnictwa branżowego. W tym celu powstały trzy kilkuminutowe filmiki, którymi urzędnicy chcą przekonać młodych ludzi, że liceum to nie jedyny rodzaj placówki, w której mogą kontynuować swoją edukację.
– Chodzi o to, żeby pomóc młodzieży dokonać odpowiedniego wyboru szkoły średniej. Badania dowodzą, że wielu młodych ludzi wciąż woli wybrać liceum niż szkołę branżową. My uważamy, że w Kielcach są świetne placówki zawodowe i technika. Chcielibyśmy przybliżyć młodzieży możliwości późniejszej pracy w zawodach, których potrzebuje nasza lokalna gospodarka – mówi Magdalena Głuch, wydział przedsiębiorczości i komunikacji społecznej kieleckiego urzędu miasta.
Filmiki mają po sześć-siedem minut. Pierwszy promuje branżę metalową, drugi budowlaną, a trzeci – kreatywną.
– W filmikach promujemy branże, które są ważne z punktu widzenia naszej lokalnej gospodarki. Wybraliśmy branże obróbki metalu, ponieważ jest ona bardzo silnie reprezentowana w kieleckiej gospodarce. Są to monterzy, ślusarze, lakiernicy itd. Drugą branżą jest budowlanka mocno rozwijana nie tylko w regionie, ale również w całym kraju. Wciąż brakuje jednak specjalistów. Trzecia branża jest nieco bardziej nowoczesna – nazwaliśmy ją kreatywną. Mieszczą się w niej różne zawody związane między innymi z realizacją reklamy, czy projektami modowymi – wylicza urzędniczka.
Głównymi adresatami filmików są ósmoklasiści oraz ich rodzice.
– Informacje o tych filmach roześlemy do wszystkich szkół podstawowych na terenie miasta z zaproszeniem, żeby dyrektorzy i nauczyciele wyświetlali je uczniom podczas lekcji oraz rodzicom podczas wywiadówek – dodaje Magdalena Głuch.
Filmiki są dostępne w serwisie YouTube. Zostaną także zamieszczone na stronie urzędu miasta w zakładce „dla biznesu”.