MIASTO
Konsultacje w sprawie rozbudowy ulicy Orląt Lwowskich dobiegają końca
Kielczanie mają jeszcze tylko dwa dni na zgłoszenie uwag dotyczących rozbudowy ulicy Orląt Lwowskich, a także skrzyżowania Biskupa Mieczysława Jaworskiego z ulicą Józefa Piłsudskiego i Gabrieli Zapolskiej. Konsultacje społeczne w tej sprawie zakończą się w środę, 5 maja.
Przez zlokalizowaną na osiedlu Na Stoku ulicę Orląt Lwowskich codziennie przejeżdża mnóstwo aut. W okolicy znajdują się bowiem nie tylko bloki mieszkalne, ale również przychodnia specjalistyczna, komisariat policji, supermarkety, przystanki autobusowe oraz parkingi. Stan drogi pozostawia wiele do życzenia. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową, konieczną do przeprowadzenia jej remontu.
– Chodzi nie tylko o fragment Orląt Lwowskich, ale również skrzyżowanie ulic Jaworskiego z Piłsudskiego i Zapolską oraz o fragment ulicy Piłsudskiego. Wykonawca ma czas do maja 2021 roku – tłumaczy Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
MZD chce się dowiedzieć, jak według mieszkańców ma wyglądać zmodernizowana ulica. Konsultacje społeczne w tej sprawie rozpoczęły się 20 kwietnia i potrwają jeszcze tylko dwa dni (do 5 maja). Kielczanie, którzy jeszcze nie wyrazili swojej opinii mogą to zrobić za pośrednictwem strony internetowej www.konsultacje.kielce.eu.
– To kolejny etap walki o przebudowę ulicy Orląt Lwowskich. Mam nadzieję, że wielu mieszkańców włączy się w nią i przekaże swoje spostrzeżenia – mówi radny Dariusz Kisiel.
Całe zadanie podzielono na dwa etapy. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, pierwszy z nich zakłada nie tylko przebudowę ulicy Orląt Lwowskich i Józefa Piłsudskiego, ale również między innymi budowę i przebudowę chodników, przystanków autobusowych, systemu odwodnienia, oświetlenia, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz wycinkę kolidujących krzewów i drzew.
Z kolei drugi etap oprócz przebudowy skrzyżowania ulic Biskupa Mieczysława Jaworskiego, Gabrieli Zapolskiej i Józefa Piłsudskiego zakłada również między innymi budowę i przebudowę ścieżki rowerowej, chodników, sygnalizacji świetlnej i kanału technologicznego oraz przesadzenie kolidujących drzew.