MIASTO
Dziur jak w serze szwajcarskim. Albo i więcej
![Dziur jak w serze szwajcarskim. Albo i więcej](/media/k2/items/cache/226a1a25f532e8d7ddabc07c5b809885_XL.jpg)
![Dziur jak w serze szwajcarskim. Albo i więcej](/media/k2/items/cache/226a1a25f532e8d7ddabc07c5b809885_L.jpg)
Kieleckie drogi są w opłakanym stanie. W przypadku niektórych ulic jazda prosto jest po prostu niemożliwa. Kierowcy stale omijają wgłębienia w drogach, a tym samym stwarzają niebezpieczeństwo. Trudno jednak przemieszczać się inaczej, kiedy grozi to utratą koła.
O to, jak jeździ się po Kielcach zapytaliśmy naszych obserwatorów na Facebooku.
– Warszawska- strasznie niebezpiecznie! Jedna z głównych ulic, gdyby nie to, że wiem gdzie one są już dawno straciłabym opony, ale powstają nowe. O innych nawet nie wspomnę. Jeleniowska na całej długości, Klonowa i całe mnóstwo innych ulic! Dziury na kilkadziesiąt centymetrów w głąb asfaltu – napisała pani Dorota.
– Z mojej okolicy - Orląt Lwowskich, Piłsudskiego, Jeziorańskiego, Warszawska od Orkana do Sikorskiego, Sikorskiego. Na każdej z tych ulic jest tragedia, ale na specjalne wyróżnienie zasługuje Orląt Lwowskich. Jeśli nie jedziesz tam 20 km/h to po prostu tracisz koła i elementy zawieszenia – napisał pan Wojciech.
– Ulica Biesak, 2 km od ścisłego centrum wojewódzkiego miasta w sercu Europy. Pieniądze idą na wygłupy takie jak diesel parki i przystanki po 400 tys. zł, tymczasem na ulicy nie ma nawierzchni, kanalizacji i chodnika. Dzieci brodząc w błocie po kostki próbują dostać się do szkoły. Przypomina to wieś w 19 wieku gdzieś na peryferiach świata, a nie cywilizowany świat zachodu w 21 wieku. Na całe szczęście na wiosnę mamy wybory i podziękujemy drogim gospodarzom, naszym radnym i prezydentowi za te fantastyczne inwestycje, dzięki którym żyje nam się z dnia na dzień lepiej – napisał pan Michał.
Sprawę tak komentuje Miejski Zarząd Dróg w Kielcach:
– Rzeczywiście pojawiło nam się sporo ubytków. Przejście przez zero doprowadza do największej degradacji nawierzchni, a z tym mierzymy się cały czas. Dotyczy to głównie nawierzchni, które już są nadszarpnięte zębem czasu i generalnie są w kiepskim stanie technicznym. Tam ubytków jest najwięcej – mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy MZD.
– Cały czas delegujemy zlecenia do Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych w zakresie napraw nawierzchni. Ekipy starają się poprawiać sytuację na drogach. Priorytetowe w tym zakresie są główne arterie. Tam gdzie jest największe natężenie ruchu. Firma tak układa sobie harmonogram, że jeśli jest w jakimś obszarze to stara się załatać również drogi boczne. Oczywiście jest to problem, który występuje co roku i będziemy się z nim mierzyć. Natomiast myślę, że z biegiem czasu, im więcej będziemy realizować inwestycji drogowych tym zjawisko będzie występować w mniejszym zakresie. Pewnie w całości niestety uniknąć się go nie da, tak jak w każdym mieście w Polsce – dodaje Skrzydło.
Jeśli wśród naszych czytelników jest ktoś kto uszkodził sobie auto przez dziury w kieleckich drogach, prosimy o kontakt mailowy z redakcją: newsroom@em.kielce.pl.
https://emkielce.pl/miasto/kieleckie-drogi-jak-szwajcarski-ser#sigProGalleriaabeda08469
![Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi w szpitalu na Prostej działa też w wakacje](/media/k2/items/cache/b3537d4c40b33251f3c31470e1914d9b_L.jpg)
![Znamy nowego dyrektora wydziału Promocji, Kultury i Sportu kieleckiego Ratusza](/media/k2/items/cache/a937c5c3e6feb5d7b41d071808a08b6f_L.jpg)
![Zmiany w Galerii Echo](/media/k2/items/cache/f8e24e3939f05dc9acde3f9154c9aa19_L.jpg)
![Co robić w weekend w Kielcach? Pierwszy mecz u siebie i bilardowe mistrzostwa](/media/k2/items/cache/3873d7d720e2675c486ad9556a8b8195_L.jpg)
![Do dwóch razy sztuka. Rada Miasta jednak przyjęła rezolucję w sprawie szybkich kolei](/media/k2/items/cache/8c8f5b4c78387e37252eec3317e45c8e_L.jpg)
![Będą nowe bloki na kieleckim Baranówku](/media/k2/items/cache/022e51588e06331d4d6244558f1b0dd8_L.jpg)
![Kielecka Rada Miasta bez rezolucji w sprawie szybkich kolei](/media/k2/items/cache/244a215227f84f9848fdeceb17277eae_L.jpg)
![Milion złotych na likwidację „kopciuchów”. Można składać wnioski](/media/k2/items/cache/808b8b1566d90dd333b87738dc8156a3_L.jpg)
![Mimo remontu, Muzeum Zabawek i Zabawy jest ciągle otwarte](/media/k2/items/cache/3ca96839d5cee4ea24dd54c694101570_L.jpg)