Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

Kielce pod ostrzałem mobilnych fotografów

sobota, 19 listopada 2016 15:36 / Autor: Radio eM
Radio eM

W sobotę Kielce znalazły się pod ostrzałem fotografów z całej Polski. Za aparaty posłużyły telefony komórkowe, a zdjęcia błyskawicznie umieszczane były w serwisie Instagram. Wszystko za sprawią akcji Nozbe Mobile Photo Trip, która do stolicy województwa świętokrzyskiego przyciągnęła dwudziestu pięciu fanów fotografii mobilnej.

-  Jest to druga edycja naszej akcji. Poprzednia rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku od Bytomia, oprócz tego odwiedziliśmy:  Poznań, Wrocław Łódź, Radom, Lublin, Gliwice i Szczecin. Teraz byliśmy już w Katowicach i Warszawie, Kielce to trzecie miasto na naszej mapie. Przed nami kolejne wyzwania i miejsca do zobaczenia - mówiła Beata Zych z Lublina.

Podczas spaceru po mieście powstaje kilkaset zdjęć prezentujących codzienny tryb życia miasta, jego zabudowę, architekturę, mieszkańców i lokalny koloryt. - Zaczęliśmy od kieleckiej klasyki czyli naszego dworca PKS. Wszyscy byli zachwyceni jego układem komunikacyjnym, który jest unikatowy. Zwiedziliśmy kamienice przy Paderewskiego, Park Miejski, Wzgórze Zamkowe, nie ominęliśmy również wizytówki miasta jakim jest Pałac Biskupów Krakowskich. Pogoda nie pomagała szczególnie rano, dlatego musieliśmy zrobić sobie małą przerwę.  Po niej odwiedziliśmy Kieleckie Centrum Kultury, Teatr im. Stefana Żeromskiego, a podróż zakończyliśmy w Manufakturze Słodyczy i Muzeum Zabawek i Zabawy - relacjonował Bartek Piwoński, który podczas spaceru pełnił rolę przewodnika.

- Kielce są bardzo ładne. Nigdy nie byłam w centrum, nie widziałam zbyt wielu zdjęć stąd. Mnie najbardziej spodobało się KCK. Miasto na każdym kroku zaskakuje i to jest najfajniejsze w naszym tripie  - szczególnie wnętrze budynku było dla nas ogromnym zaskoczeniem.

- Kielce są zaskakujące. Wcześniej myślałem, że to miasto to nijakie blokowisko, ale jest zupełnie inaczej. W naszej akcji chodzi o to, aby odkrywać nowe miejsca, a poprzez robienie zdjęć pokazywać, że warto podróżować po Polsce - przekonywał Marcin Rebejko z Wrocławia.

Zdjęcia z podróży mobilnych fotografów po Kielcach w najbliższych dniach będą pojawiały się w serwisie Instagram pod hasztagami: @MobilePhotoTrip @nozbe @miasto_kielce@muzeum_zabawek_i_zabawy@radio_em_kielce @wybierzDOBRYkierunek #MobilePhotoTrip_Kielce #nozbe #MobileWithNozbe #MobilePhotoTrip_PICWANT #shootermag_poland #MobilePhotoTrip #wybierzDOBRYkierunek #MobilePhotoTrip_SocialDruk #conatomarszałek #yesImMobile #MobilePhotoTrip  pojawiają się teraz wszystkie pod ha sztagiem

Duże fotografie pojawią się również na em.kielce.pl.