Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

Dzień Dobrej Oceny

wtorek, 03 czerwca 2014 15:51 / Autor: Robert Majchrzyk
Dzień Dobrej Oceny
Dzień Dobrej Oceny
Robert Majchrzyk
Robert Majchrzyk

Może być, zła, dobra zadowalająca, wystarczająca, w skali i terminologii, jaka obowiązuje w szkole od celującej do niedostatecznej. Chodzi oczywiście o ocenę. Dziś Międzynarodowy Dzień Dobrej Oceny. Czy warto mieć dobre oceny?

Chyba warto, tak przynajmniej uważają uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Śniadeckiego w Kielcach, choć dla niektórych ocena nie jest dokładnym odzwierciedleniem wiedzy ucznia

- Dobre oceny obrazują poziom naszej wiedzy. Możemy lepiej przygotować się do egzaminu maturalnego. Oceny pokazują stosunek ucznia do danego przedmiotu. Podnosza nasze ambicje i dodatkowo motywują. Jeśli widzimy efekty nauka i sięganie po sukcesy stają się łatwością i przyjemnością. To lepszy start w przyszłość i możliwość wyboru odpowiedniego kierunku studiów, a to z kolei zagwarantuje nam znalezienie lepszej i wymarzonej pracy, w przyszłości, czyli procentuje i wypływają z tego same korzyści - mówili przekonani licealiści "Śniadka"

Lepsze oceny, to lepsza przyszłość, jak mówią uczniowie. Oczywiście zdarzają się te gorsze, te mniej zadawalające, ale najważniejsze to wyciągać z takich potknięć wnioski i poprawiać swoje osiągnięcia. 

- Dobre, kojarzy się z lepszym samopoczuciem. Dobre oceny, to uśmiech na twarzy ucznia i jego satysfakcja z osiąganych wyników. To chęć do życia i działania oraz wspinania się i sięgania po kolejne sukcesy. Ocena pełni funkcję informacji zwrotnej, dotyczy ona poziomu wiedzy oraz umiejętności ucznia. To nie tylko stopień w szkole, to również określony poziom wiedzy - mówi mgr Bożena Potocka dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Śniadeckiego w Kielcach

Dziś Międzynarodowy Dzień Dobrej Oceny. My skupiliśmy się na tej szkolnej, ale jest przecież ocena sportowa, choćby za występ zawodnika jazdy figurowej, jest ocena sytuacji czy ocena rządów, bądź rządu. Tych ostatnich się nie podejmujemy, bo nasz sejm i senat przypomina prawdziwy rollercoaster decyzji i od samego oglądania aż się w głowie kręci. Więc na pewno nie byłaby to trzeźwa ocena sytuacji.

 

Tag: Szkoła nauka
Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO