KULTURA
Muzeum wymaga poprawek
Oferta edukacyjna wymaga poprawek, a strona internetowa całkowitej wymiany. Takie refleksje nasuwają się pracownikom Muzeum Wsi Kieleckiej po konferencji Porozumienia Społeczeństwo i Nauka SPIN, do którego niedawno przystąpiła kielecka instytucja. Tematem rozmów w Centrum Nauki Kopernik były nowe trendy w przekazywaniu wiedzy i prowadzeniu polityki informacyjnej w instytucjach kulturalnych.
Prezentacje i rozmowy podczas konferencji „Interakcja-Integracja” zainspirowały pracowników Muzeum Wsi Kieleckiej do wprowadzania kolejnych zmian i usprawniania działalności instytucji. - Przede wszystkim musimy popracować nad naszą stroną internetową. Ona ma trochę archaiczny wygląd. Co też istotne, informacja, którą kierujemy do naszych odbiorców powinna być kompleksowa, bez żadnych niejasności. Subiektywnie rzecz ujmując nie jesteśmy na szarym końcu. Nasza oferta edukacyjna, dla zwiedzających jest dobra, ale wymaga sporo pracy i kilka sezonów, by stała się naprawdę dopracowana – mówi Jakub Czaplarski z Muzeum Wsi Kieleckiej.
Muzeum chciałoby w tym roku zainwestować w nową witrynę. Unowocześnień wymaga działalność edukacyjna dla dzieci i dorosłych, a także sposób wykorzystania mediów społecznościowych. Dla MWK dodatkowe możliwości promocyjne mogą zaoferować takie serwisy jak Instagram czy Snapchat.