CIEKAWOSTKI
Naprawy laptopów i ich usterek – jak wybrać najlepszy serwis sprzętu komputerowego?Materiał partnera
Wielu użytkowników komputerów osobistych w przypadku wystąpienia awarii czy też drobnej usterki staje przed dylematem: oddać zepsuty sprzęt do serwisu autoryzowanego czy też postawić na punkt naprawy o dobrych opiniach jednak nie posiadający certyfikacji producenta. Nie ma co ukrywać, serwisy sygnowane przez producentów elektroniki mają stały dostęp do oryginalnych części, a ich serwisanci biorą najczęściej udział w cyklicznych szkoleniach i wciąż podnoszą swoje kwalifikacje. Sprawia to, że doskonale znają oni specyfikację sprzętową nowych modeli i dość szybko potrafią zdiagnozować usterkę.
Dużą wadą takich miejsc jest niestety większy koszt naprawy laptopów niż w przypadku punktów nieautoryzowanych. Stąd warto pamiętać, że z serwisu z certyfikacją producenta należy korzystać wtedy, gdy nasz sprzęt ma jeszcze gwarancję. Wtedy najczęściej naprawy laptopów Warszawa są wykonywane bezpłatnie a my jesteśmy zobowiązani jedynie pokazać kartę gwarancyjną i dokument potwierdzający zakup. Oczywiście, nie zawsze jest to możliwe, bowiem awarie i usterki powstałe z winy użytkownika niemal zawsze są wyłączone z zakresu ochrony gwarancyjnej – mowa tu o zalaniu laptopa, wyrwaniu gniazda ładowania czy też o zbitej matrycy. Niestety, w takim przypadku należy również wybrać serwis producenta, bowiem często zdarza się, że taka wymiana może przedwcześnie zakończyć nasz okres gwarancyjny.
W przypadku, gdy nasz sprzęt ma już kilka lat, a gwarancja dobiegła końca, możemy samodzielnie zdecydować gdzie oddamy laptopa do serwisu. Warto pamiętać, że naprawy laptopów w serwisach nieautoryzowanych wcale nie muszą oznaczać gorszych warunków, niższej jakości obsługi czy też nieoryginalnych części! Stąd nie warto od razu skreślać usługodawców, którzy nie mogą pochwalić się certyfikatem danej marki. Dużą zaletą nieautoryzowanych serwisów jest również czas naprawy laptopów, który jest zazwyczaj mniejszy niż w oficjalnych punktach, a także koszt usługi, która niemal w każdym przypadku będzie niższa!
Co najczęściej sprowadza nas do serwisu?
Najczęstsze awarie laptopów można podzielić na dwie kategorie – uszkodzenia hardware’u oraz software’u. Pęknięta matryca, wyrwane gniazdo USB czy też ładowania, zalane podzespoły lub problemy z chłodzeniem należą do kategorii problemów sprzętowych. Z kolei problemy z działaniem laptopa i jego oprogramowania najczęściej wymagają usunięcia szkodliwych programów z dysku, przeinstalowania systemu operacyjnego lub zmiany na nowszą wersję a także naprawienie błędów poszczególnych aplikacji!