Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Jak agencja marketingowa pomoże rozwinąć Twój biznes?

wtorek, 13 lipca 2021 12:03 / Autor: Radio eM
Jak agencja marketingowa pomoże rozwinąć Twój biznes?
Jak agencja marketingowa pomoże rozwinąć Twój biznes?
Radio eM
Radio eM

Działania marketingowe powinny być bardzo istotnym elementem budowania świadomości marki wśród klientów. Duże firmy oraz korporacje mają odpowiednie finanse na to, aby stworzyć i utrzymać własny dział specjalistów związanych z reklamą. Niewielkie przedsiębiorstwa nie prowadzą tak szeroko zakrojonych kampanii reklamowych, dlatego też w zupełności wystarczy im wsparcie agencji marketingowych. Czym się zajmują tego typu agencje? Kiedy niezbędna jest ich pomoc?

Co to jest agencja marketingowa i czym się zajmuje?

Agencja reklamowa jest zespołem specjalistów o twórczej naturze, którzy mają wieloletnie doświadczenie oraz posiadają szereg umiejętności z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego. Agencje marketingowej dzięki zatrudnianiu specjalistów, którzy znają się świetnie na komunikacji medialnej, budowaniu kampanii marketingowych w sieci i grafiki użytkowej, może zagwarantować swoim klientom kompleksową obsługę. Agencji marketingowych w Polsce jest mnóstwo, a ich zagłębiem uznaje się Poznań. Każda z firm opisuje siebie jako profesjonalna, terminowa, rzetelna, najskuteczniejsza, ale czy faktycznie wszystkie takie są?

Agencja marketingowa z prawdziwego zdarzenia powinna mieć w swoim zespole specjalistę od SEO/ SEM, czyli działań w wyszukiwarkach internetowych, projektanta graficznego, programistów i webmasterów. Warto o tym pamiętać wybierając agencję do współpracy. W dzisiejszych czasach wiele firm, które się tak tytułują niestety zleca swoje prace od klienta jeszcze dalej, czyli podwykonawcom. To może rodzić swego rodzaju komplikacje, chociażby przy ewentualnych poprawkach. Agencja marketingowa powinna więc być sztabem ludzi, którzy znają się na swoich profesjach i mają realne możliwości wykonywania zleconych prac, a nie ich podzlecania dalej.

Kiedy niezbędne jest wsparcie agencji do działań marketingowych?

Jeśli firmy większość czasu spędzają na opracowywaniu planów marketingowych, zamiast skupiać się na jej działalności, to oznacza, że niezbędne jest im wsparcie. Oczywiście, zawsze można skorzystać tylko z części usług agencji reklamowej, w zależności od tego, czego potrzebuje przedsiębiorstwo. Może to być jedynie strona internetowa, nowy logotyp lub prosta koncepcja promocyjna, która ma na celu ożywienie sprzedaży, czy też odświeżenie wizerunku marki.

Należy jednak pamiętać, że marketing internetowy jest dynamiczny i to, co świetnie sprawdzało się jednego dnia, kolejnego może już nie być dobrym rozwiązaniem. Trendy, upodobania klientów oraz ich potrzeby stale się zmieniają i trzeba się do tego dostosować. Szczególnie przydatne okazuje się śledzenie nowinek oraz analizowanie narzędzi promocyjnych, które znacząco wpływają na efektywność działań marketingowych.  Warto zatem powierzyć takie zadania specjalistom, którzy na co dzień zajmują się social media, czy też pozycjonowaniem stron, a kampanie reklamowe w Google Ads to dla nich proste zadanie.

Działania marketingowe online - jak wybrać agencję marketingową?

Agencja reklamowa powinna posiadać kilka podstawowych cech, na które warto zwrócić uwagę. Dzięki temu jej wybór będzie o wiele łatwiejszy, a przy tym także bardziej trafny. Obsługa mediów społecznościowych, pozycjonowanie stron, nowy logotyp, to wszystko wymaga przede wszystkim dużej wiedzy i doświadczenia. Na rynku prosperuje wiele firm marketingu internetowego i ciężko jest jednoznacznie wytypować najlepszą. Można jednak zwracać na poszczególne elementy większą uwagę. Jakie? Przede wszystkim na skuteczność działań marketingowych, jakie prowadzi agencja. Od razu pojawia się pytanie, jak to sprawdzić?

Otóż bardzo dużo nam powiedzą zapisy w umowie. Jeśli agencja marketingowa będzie chciała się związać na długi okres lub w umowie zawrze informację o karach za wcześniejsze zakończenie współpracy, to znaczy, że trzeba po prostu odpuścić sobie taką firmę. Większość dużych firm stosuje niekorzystne dla klienta warunki umowy, przez co w efekcie cena usługi może w krótkim czasie drastycznie wzrosnąć. Rzetelna analiza dokumentu pozwoli nam uchronić się przed nieuczciwymi działaniami.

Należy także zwrócić uwagę na model rozliczenia. Najbardziej uczciwy jest model rozliczenia abonamentowego. W przypadku hybrydowego lub za efekty prędzej czy później dojdzie do pretensji, ponieważ działania marketingowe zaczną przynosić widocznie lepsze rezultaty. To oczywiście będzie równoznaczne z podwyższeniem wynagrodzenia dla agencji.

Dobra agencja marketingowa nie może być postrzegana jako koszt, a inwestycja. Skutecznie działania w social media, czy też kampanii reklamowych lub pozycjonowania stron sprawi, że firma zacznie zyskiwać ze sprzedaży swoich towarów i usług. Każda agencja marketingowa ma inny cennik, a składa się na niego wiele czynników. Dlatego warto przeanalizować oferty kilku firm i zaprosić do współpracy tą, która będzie odpowiadała naszym wymaganiom.

 Więcej informacji znajdziesz na blogu o marketingu internetowym.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO