CIEKAWOSTKI
Pozycjonowanie stron drogą do sukcesu
Prowadzisz różne kampanie marketingowe, a słupki sprzedaży ani drgną? Pora zainteresować się profesjonalnym pozycjonowaniem.
Co powinno być nadrzędnym, docelowym efektem działań promocyjnych? Zdaniem marketerów wzrost popularności marki, choć przedsiębiorcy odpowiedzą zapewne, że pozyskiwanie kolejnych klientów. Te dwie rzeczy nie zawsze idą w parze – w końcu działy marketingu i sprzedaży w wielu firmach są rozdzielone i istnieją tego dobrze uzasadnione przyczyny. Są jednak metody, które skutecznie łączą „ogień z wodą”, a prym wśród nich wiedzie pozycjonowanie stron w internecie.
Niewidoczni klientów nie mają. Przebij się do czołówki rankingów Google, a sytuacja odwróci się o 180 stopni!
Niewidoczni klientów nie mają. Przebij się do czołówki rankingów Google, a sytuacja odwróci się o 180 stopniNiemal nieograniczony dostęp do informacji z całego świata sprawił, że konsumenci dokonują dziś zakupów w zupełnie inny sposób niż jeszcze 15 czy 25 lat temu. Współcześnie już 86% zamówień online oraz transakcji offline zaczyna się od wyszukiwania i porównywania ofert poprzez internet. W tym sektorze niekwestionowaną pozycją lidera zajmuje Google – w Polsce z flagowej usługi kalifornijskiego potentata korzysta 94,2% podłączonych do sieci, czyli ponad 26,5 miliona osób. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, to jego znaczenie najlepiej obrazują statystyki pokazujące zachowania oraz wybory użytkowników wyszukiwarki. Według agencji e-marketingu AFTERWEB aż 95% wszystkich wejść, jakie Google kreuje dla witryn prezentowanych w SERP, przypada na serwisy z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Pozostałe cieszą się nieporównywalnie mniejszym zainteresowaniem. Z punktu widzenia przedsiębiorców oznacza to, że obecność w czołówce lub na samym szczycie rankingu wyszukiwarki mocno wpłynie na dalsze funkcjonowanie ich firm.
Do skutecznego pozycjonowania stron potrzeba specjalistycznej wiedzy oraz bogatego doświadczenia.
Znaczenie, jakie ma pozycja na listach Google dla popularności marki oraz wyników finansowych działalności gospodarczej, szczególnie uwidacznia się na rynkach lokalnych. Tam, gdzie przedsiębiorstwa pozyskują klientów przede wszystkim z najbliższego otoczenia, a konsumenci wysyłają tzw. zapytania regionalne, z uwzględnieniem konkretnej miejscowości. Przykładami takich branż są między innymi gastronomia, usługi remontowe, fryzjerstwo, florystyka, mechanika samochodowa i jeszcze wiele, wiele innych. W takich miastach jak Warszawa, Wrocław albo znacznie mniejszy Konin lokalne pozycjonowanie stron przynosi im zwykle więcej korzyści, niż dobry ranking na frazach ogólnych. Pozwala staranniej wyselekcjonować odbiorców, którzy wejdą na firmową witrynę www. Prawdopodobieństwo, że obejrzy ją konsument z drugiego końca kraju – a więc osoba spoza grupy docelowej – zostaje mocno zredukowane. Opłaca się to robić, gdyż najbardziej wartościowy ruch na stronie to taki, który tworzą faktyczni przyszli klienci.