CIEKAWOSTKI
O czym warto pamiętać, przygotowując projekt papieru firmowego?
Firmowy papier listowy to kluczowy element spójnej identyfikacji wizerunkowej marki. Świadczy o profesjonalizmie i dbałości o każdy detal. Podpowiadamy, czym jest, dlaczego warto go zakupić oraz, o czym należy pamiętać podczas jego projektowania i zamawiania.
Papier firmowy — co to i dlaczego warto go używać?
Na wstępie warto zaznaczyć, czym jest papier firmowy. To arkusz, najczęściej w formacie A5 lub A4, na którym umieszczane są najważniejsze dane firmy. Służy przede wszystkim do tworzenia notatek przez pracowników, wysłania korespondencji np. do kontrahentów, sporządzania umów, faktur i zamówień oraz przesyłania wiadomości klientom.
Jest to też materiał promocyjny. Stąd powinien być odpowiednio zaprojektowany tak, aby przyczynił się do zachowania spójności wizerunkowej marki i wpłynął na zwiększenie jej rozpoznawalności. Poza tym dobrze skonstruowana firmówka świadczy o profesjonalizmie i trosce o szczegóły, a także zwiększa wiarygodność podmiotu. Umożliwia klientom i kontrahentom szybkie skontaktowanie się z nim i nawiązanie współpracy.
Jednak, aby mogła spełniać swoje funkcje, musi posiadać określone elementy.
Jakie elementy powinny znaleźć się na papierze firmowym?
Każdy papier firmowy powinien zawierać podstawowe dane o firmie. Najczęściej umieszcza się je w prawym górnym rogu arkusza. Są to:
- logotyp;
- adres siedziby i oddziałów zakładu;
- numer NIP i KRS;
- telefon kontaktowy;
- e-mail;
- adres strony internetowej i profilów społecznościowych;
- wysokość kapitału zakładowego.
Można też pokusić się o wydrukowanie na nim chwytliwego i zwięzłego hasła reklamowego.
Przy tworzeniu tych elementów należy pamiętać o kilku zasadach:
- postaw na minimalizm — nie wolno przesadzać z długością tekstu ani z ilością kolorów. Należy sięgać po barwy firmowe;
- zadbaj o czytelność — pamiętaj o odpowiednim rozmiarze i kolorze czcionki oraz tle, które nie będzie zakłócać odbioru treści;
- umieść dane w dobrym miejscu — jeśli ulokujesz je np. na środku, to nie będą czytelne po zadrukowaniu lub zapisaniu papieru.
To jednak nie wszystkie kwestie, które są istotne podczas projektowania i zamawiania firmówki.
Papier firmowy — inne ważne kwestie podczas jego projektowania i zamawiania
Jeśli już wiesz jakie dane należy umieścić na papierze firmowym, to warto teraz wspomnieć o jego projektowaniu. Po pierwsze projekt należy przygotować z wykorzystaniem odpowiedniej palety barw. W większości przypadków będzie to profil CMYK. Ponadto musisz wykonać go w postaci wektorowej oraz zachować odpowiednie marginesy i rozdzielczość. Ważne jest też, aby zapisać go w prawidłowym formacie. Warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego formatu i rodzaju papieru. To zapewni funkcjonalność i trwałość produktu.
Papier firmowy — skorzystaj z pomocy drukarni online
Na internecie znajdziesz wiele gotowych szablonów papieru firmowego. Jednak taki gotowy wzór nie pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i wypromować firmy. Stąd, jeśli nie czujesz się na siłach, aby samemu stworzyć jego projekt, skorzystaj z usług profesjonalnej drukarni online, która oferuje usługę projektowania takiego produktu.