Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Jak zapakować kosmetyki swojej marki – buteleczki szklane, czy plastikowe?

piątek, 19 kwietnia 2024 09:01 / Autor: Paweł Michalec
Jak zapakować kosmetyki swojej marki – buteleczki szklane, czy plastikowe?
Jak zapakować kosmetyki swojej marki – buteleczki szklane, czy plastikowe?
Paweł Michalec
Paweł Michalec

Wybór odpowiedniego opakowania dla kosmetyków to bardzo ważna decyzja, która wpływa nie tylko na estetykę produktu, ale również na jego funkcjonalność, bezpieczeństwo podczas transportu i przechowywania oraz jego odbiór przez klientów. Na rynku opakowań mamy do wyboru najczęściej buteleczki szklane i plastikowe. W tym artykule omówimy pokrótce czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze między buteleczkami szklanymi a plastikowymi.

Zalety i wady buteleczek ze szkła

Butelki szklane cieszą się dość dużą popularnością jako opakowanie produktów do pielęgnacji ciała. Do ich najważniejszych zalet należy bez wątpienia elegancki i luksusowy wygląd, który podnosi prestiż produktu. Równie ważne jest to, że szkło jest materiałem obojętnym, co oznacza, że nie wchodzi w reakcję ze znajdującym się wewnątrz kosmetykiem i nie wpływa na jego właściwości. Oprócz tego szkło doskonale nadaje się do recyklingu, co czyni je przyjaznym dla środowiska wyborem.

Niestety zapakowanie kosmetyków w szkło oznacza większą cenę buteleczki. Szkło to także kruchość, która może prowadzić do pękania, albo nawet stłuczenia podczas transportu lub użytkowania. Szkło jest także cięższe i bardziej masywne, co może utrudniać jego transport i przechowywanie.

Buteleczki plastikowe – poznaj ich cechy

Butelki plastikowe także są chętnie wykorzystywane jako sposób pakowania kosmetyków. Za ich wyborem często przemawiają względy finansowe, ponieważ plastik jest dużo tańszy od szkła. Poza tym produkty kosmetyczne w opakowaniach plastikowych są lekkie i łatwe do transportowania, są też trwałe i odporne na stłuczenia. Jeśli chcesz ładnie zapakować kosmetyki, masz naprawdę szeroki wybór rozmiarów, kolorów i kształtów buteleczek z plastiku.

Pakowanie kosmetyków w plastik to nie tylko zalety, produkty w plastikowej butelce mogą wyglądać mniej luksusowo w porównaniu do opakowań szklanych. Czasami plastik może wchodzić w reakcję z niektórymi składnikami kosmetyków i wpływać na ich właściwości. Dodatkowo plastik nie jest rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska, co często jest podkreślane w mediach społecznościowych. 

obraz 1

Szkło czy plastik – co wybrać dla Twoich klientów?

Wybór odpowiedniego opakowania zależy głównie od produktów, dotyczy to także branży beauty. Jeśli chodzi o sprzedaż kosmetyków tańszych, to doskonale sprawdza się plastik. Do pakowania kosmetyków takich jak szampony, odżywki czy balsamy do ciała, wykorzystuje się właściwie wyłącznie plastikowe opakowania - lekkie i poręczne. To dobre rozwiązanie dla klienta młodszego lub mniej zamożnego. Sprawdzi się także, jeżeli chcesz sprzedawać kosmetyki przez internet. Pakowanie produktów i wysyłka kosmetyków w butelce plastikowej jest bezpieczniejsza.

Jeżeli planujesz pakować kosmetyki bardziej ekskluzywne takie jak perfumy wysokiej jakości lub nawet próbki perfum, szkło będzie zdecydowanie lepszym wyborem. Szkło jest bardziej eleganckie, pomaga budować prestiż Twojej firmy, ponieważ klienci o wyższym statusie społecznym często preferują kosmetyki zapakowane właśnie szklane opakowania. Butelki z najdroższymi perfumami wykonane są przecież ze szkła. Szklane opakowanie z kosmetykami lepiej nadaje się na prezent. 

Podsumowując: 

  • zarówno butelki ze szkła, jak i z plastiku mają swoje zalety i wady,
  • wybór odpowiedniego opakowania zależy od wielu czynników m.in. budżetu firmy i klientów docelowych, a nawet sposobów sprzedaży,
  • opakowanie pozwoli wyróżniać się na sklepowej półce, co może zwiększyć sprzedaż, ale warto pamiętać, że musi ono także zapewnić znajdującym się wewnątrz produktom bezpieczeństwo.
Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO