Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

BIZNES

Proces zakładania i prowadzenia agencji marketingowej

środa, 26 lipca 2023 13:22 / Autor: Paweł Michalec
Proces zakładania i prowadzenia agencji marketingowej
Proces zakładania i prowadzenia agencji marketingowej
Paweł Michalec
Paweł Michalec

Sukces finansowy przedsiębiorstwa w chwili obecnej bardzo mocno uzależniony jest od jakości reklamy. Coraz więcej osób zaczyna to dostrzegać, a co za tym idzie, zaczynają korzystać z usług specjalistów od marketingu, którzy nie mogą narzekać na brak popytu. Nadmienić należy, że setki milionów obrotu rocznie oraz tysiące zainteresowanych klientów, to dla największych polskich agencji marketingowych codzienność. W tym artykule rzeczowo zostaną nakreślone zadania agencji marketingowej oraz w jaki sposób można taką instytucję poprowadzić samodzielnie.

Zakładanie agencji marketingowej

Jedną z najprężniej rozwijających się branż niekwestionowanie jest marketing. Nieustanny popyt na fachowców z tej dziedziny świadczy o tym, że założenie agencji marketingowej może okazać się bardzo opłacalny. Działania w zakresie public relations, prowadzenia różnorodnych badań, opracowywania strategii marketingowych, kreowania wizerunku firm, to tylko niektóre z jej celów przewodnich. Wszystkie te działania ze względu na swój szeroki zakres wymagają fachowości i nieprzeciętnego doświadczenia. 

Agencja marketingowa a agencja reklamowa

Z uwagi na fakt, że reklama stanowi jedną z części marketingu, łatwo wywnioskować, że to agencja marketingowa nacechowana jest szerszym znaczeniem. Warto nadmienić, że działalność nie opiera się jedynie na aspekcie promocyjnym, a również na prowadzeniu i realizowaniu kampanii, czy tworzeniu reklamowych materiałów. Wymienione usługi nie są całym spektrum, niemniej trzeba uznać je za najbardziej pożądane przez klientów i stanowią swoisty must have w ofercie agencji marketingowej. Dlatego bardzo istotne jest, żeby zakres świadczonych usług został jasno określony na wstępie. 

Jeżeli początkowo działalność ma być prowadzona samodzielnie, należy mieć na uwadze, że trzeba dopasować ofertę do wąskiej specjalizacji, którą się posiada. Z upływem czasu i wysokim poziomem poświęcenia można znacznie poszerzyć horyzonty i nawiązać współpracę z różnorodnymi specjalistami, dzięki czemu proponowana oferta będzie miała coraz szersze spektrum, a więc zyska również na atrakcyjności. Początkowym krokiem nie jest konieczność zatrudniania kogokolwiek, a zbudowanie sieci kontaktów, która w znaczny sposób może pomóc w budowaniu działalności od podstaw. 

agencjamarketingowa18

Formalności i początek działalności agencji marketingowej 

Warto napisać, że działalność reklamowa i marketingowa nie należą do działalności regulowanych, co oszczędza zmartwień o koncesje i różne zezwolenia.  Niemniej cały czas jesteśmy zobowiązani, żeby przestrzegać przepisy prawa, a przede wszystkim dwie kluczowe ustawy tj. ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Bezproblemową czynnością jest założenie agencji marketingowej, do którego nie potrzeba szczególnych uprawnień i certyfikatów. Jedyne co należy zrobić, to założyć działalność gospodarczą, określić jej zakres i tyle. Po kilkudziesięciu godzinach od tego procesu, możemy nazwać się właścicielem agencji marketingowej. Jeżeli jednak napotkamy jakiekolwiek problemy podczas rejestracji, w pogotowiu są wprawieni specjaliści: https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy

Obowiązkowe jest uwzględnienie ograniczeń tematycznych i wymagań prawnych w zakresie praw autorskich w reklamie. Warto zaznaczyć, że agencję marketingową możemy prowadzić w formie spółki cywilnej, jawnej, jednoosobowej działalności gospodarczej, czy spółki z.o.o., a więc posiadamy szeroki wybór. Istnieje jednak pewien wyjątek, a jest to spółka partnerska, której wymóg stanowi o tym, że mogą ją założyć tylko przedstawiciele wolnych zawodów. Po wyborze formy prowadzenia działalności, kolejnym krokiem jest jej zarejestrowanie. Jeśli Twój wybór padł na spółkę cywilną lub jednoosobową działalność gospodarczą, wtedy jesteś zobowiązany do wypełnienia formularza CEIDG-1 i złożenia go w urzędzie miasta. 

Usługi księgowe dla agencji marketingowej

Mnogość i złożoność wydatków, które należy kontrolować sprawia, że prowadzenie agencji marketingowej lub reklamowej jest wymagające. Kanałów komunikacji i nowych możliwości, z którymi zmierzyć muszą się właściciele nieustannie przybywa. Reklama w chwili obecnej to głównie kwestia internetu, ale nie w pełnym zakresie, a więc często należy korzystać ze wszystkich dostępnych kanałów. 

Duża wiedza, umiejętności i kreatywność, to cechy, które mogą sprawić, że agencja osiągnie swój główny cel, którym jest zadowolenie klienta, bo tylko w taki sposób można mieć gwarancję zysku. Tworzenie wszystkich oferowanych produktów jest bardzo czasochłonne i ciężko wpleść w to jeszcze prowadzenie księgowości, więc warto zlecić to specjalistom. Takie działanie umożliwi skupienie się na kluczowych celach, a przede wszystkim - zapewni więcej czasu na ich realizację. Na stronie internetowej https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-agencji-reklamowych możesz sprawdzić księgowość dopasowaną do potrzeb Twojej agencji. 

W kwestii opodatkowania warto zaznaczyć, że agencja marketingowa nie może korzystać z ryczałtu ewidencjonowanego, czy karty podatkowej, a jedynie z podatku liniowego lub rozliczenia na zasadach ogólnych. 

Godny uwagi jest fakt, że do prowadzenia agencji nie jest wymagane posiadanie siedziby. Agencja marketingowa online właśnie tak działa, możemy pracować we własnym mieszkaniu, a do jej prowadzenia wystarczy komputer i właściwe oprogramowanie. Jedyny obowiązek jaki musimy spełnić prowadząc działalność we własnym mieszkaniu, to złożenie odpowiedniej deklaracji do wójta lub prezydenta miasta. Jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu biznesu online, korzystanie z księgowości online może być dobrym rozwiązaniem dla Ciebie: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-online.

agencjamarketingowa19

Z jakich narzędzi korzystać w agencji marketingowej?

Oszczędność czasu i właściwa komunikacja w zespole, to kluczowe aspekty, które mogą zapewnić dobrze dobrane narzędzia do zarządzania projektami. Ich wielką zaletą jest likwidacja, a co najmniej minimalizacja ręcznych i zbędnych zadań. Warto zwrócić uwagę na oprogramowanie do zarządzania projektami Firmbee. Daje nam ono szereg możliwości np. organizację zadań zespołu, czy śledzenie postępu prowadzonych prac. Jest do wypróbowania za darmo pod adresem: https://firmbee.com/pl/narzedzia/zarzadzanie-projektami.

Firmbee umożliwia również szybie rozliczenia z klientami i pracownikami, przechowuje bazy kontaktów oraz porządkuje istotne dane. Dzięki temu narzędziu możesz odłożyć na bok obawy o tym, że coś zostanie wykonane źle, bądź o czymś zapomnisz. 

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO