REGION
Turystyczna promocja województwa trwa. Pomaga ministerstwo
Promowanie turystycznej marki województwa świętokrzyskiego i ułatwienie dostępu do informacji dla turystów niepełnosprawnych – te działania prowadzi obecnie Regionalna Organizacja Turystyczna przy wsparciu z Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Świętokrzyska ROT na realizację dwóch projektów otrzymała z resortu 270 tysięcy złotych. – Cieszę się, że współpraca pomiędzy władzą centralną i samorządową przynosi tak dobre efekty, jak promocja regionu świętokrzyskiego – mówiła wiceminister sportu i turystyki Anna Krupka.
W ramach pierwszego z projektów, „Świętokrzyskie, silna marka terytorialna”, ROT przeprowadził dziesięć branżowych spotkań warsztatowych i wizyty studyjne. – Spotykaliśmy się z branżą turystyczną w świętokrzyskich powiatach i zastanawialiśmy się, jak promować markę regionu. Byliśmy wspierani przez profesjonalnych ekspertów. Rozmawialiśmy również z przedstawicielami biur podróży z Charkowa, Lwowa i Kijowa. Mogliśmy podyskutować o ofercie województwa świętokrzyskiego dla ukraińskich klientów – tłumaczył Marcin Piętak, prezes ROT.
Drugi projekt zakłada poprawę dostępności do informacji turystycznej dla niepełnosprawnych. – Zostało przeszkolonych 40 pracowników biur informacyjnych, zmodyfikowaliśmy stronę internetową i wprowadzamy mobilną audiosubskrypcję dla osób słabowidzących – dodał prezes Piętak.
ROT silnie współpracuje również z Polsko Organizacją Turystyczną. – O sile tej współpracy świadczy chociażby fakt, że Certyfikaty POT otrzymało aż 17 produktów z województwa świętokrzyskiego – przypomniał prezes POT Robert Andrzejczyk.