REGION
Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta


Od 13 listopada zaczęła działać nowa Telefoniczna Informacja Pacjenta. Zastąpiła ona dotychczasowe infolinie, które zostały wyłączone. TIP jest usługą bezpłatną, pod numerem telefonu 800 190 590 można uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów jak i ochrony ich praw.
Do tej pory we wszystkich oddziałach funkcjonowały różne numery telefonów, teraz będzie to ujednolicone. Taki wspólny projekt gwarantuje uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. -Przed wprowadzeniem ogólnego numeru pacjent mógł się czuć zagubiony. Pod telefoniczną Informacją Pacjenta można uzyskać informacje na każdy temat, m.in. odnośnie ubezpieczenia czy oczekiwania w kolejkach - tłumaczy rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ Beata Szczepanek. -Ten numer jest obsługiwany przez konsultantów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Mamy nadzieję, że to przedsięwzięcie usprawni system. TIP, to pierwszy etap wprowadzonych zmian, docelowo NFZ chce poprzez infolinie udzielać prostych porad medycznych - dodaje rzecznik.
W pierwszym dniu funkcjonowania nowego numeru świętokrzyski oddział odebrał mnóstwo telefonów. - Projekt dopiero ruszył a my odbieramy telefon za telefonem. Pacjenci najczęściej pytają o terminy leczenia, o informacje odnośnie ubezpieczeń i rzeczy ogólne - informują pracownicy infolinii.
Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje w godz. 8.00-16.00. Informacje udzielane są pod numerem telefonu 800 190 590.








