REGION
NFZ sprawdzi satysfakcję pacjenta po pobycie w szpitalu
![NFZ sprawdzi satysfakcję pacjenta po pobycie w szpitalu](/media/k2/items/cache/2629a0eebd83a007db7badaf91088d5d_XL.jpg)
![NFZ sprawdzi satysfakcję pacjenta po pobycie w szpitalu](/media/k2/items/cache/2629a0eebd83a007db7badaf91088d5d_L.jpg)
Od dziś, 26 października, do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić ankieterzy. Wszystko po to, by poprawić jakość świadczeń medycznych.
Ankieta ma charakter pilotażowy, ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczyli się w szpitalach. Działania prowadzone są na wniosek Narodowego Funduszu Zdrowia.
– Chodzi nam o stałe podnoszenie jakości świadczeń, wpływ na to mają różne czynniki zarówno finansowe, organizacyjne jak i ludzkie. Chcemy znać różne punkty widzenia, w tym spojrzenie pacjenta. Dlatego będziemy ich prosić o odpowiedzi w formie oceny na dziewięć konkretnych pytań dotyczących pobytu w szpitalu. Pacjent będzie operował skalą punktacyjną od 0 do 10 – tłumaczy Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
– Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali wyłącznie numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę wypisu pacjenta z oddziału. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali – dodaje Beata Szczpanek.
Pacjenci nie powinni podawać żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali.
W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów poprzez infolinię: Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) - 800 190 590. Powinni też zakończyć rozmowę i skontaktować się z infolinią w każdym przypadku, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości.
Pytania w ankiecie
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu? 2. Jaka była jakość wyżywienia? 3. Czy komunikacja była zrozumiała? 4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami? 5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne? 6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste? 7. Czy w nocy była cisza? 8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu? 9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
![Sceny rodem z filmu akcji w… Nowej Wsi](/media/k2/items/cache/f02a009a4f5bdf3b203bc68fff0929c6_L.jpg)
![Pobiegnij w szczytnym celu. Zostały ostatnie dwa tygodnie na zapisy](/media/k2/items/cache/8419d3e53727a1484582d80521454c5e_L.jpg)
![Podpalenie wagonu kolejki i kłopoty trojga nastolatków](/media/k2/items/cache/e2a0d890deca0ad20ee1642e14c91a13_L.jpg)
![Rewolucja w leczeniu pacjentów pulmonologicznych w szpitalu w Czerwonej Górze](/media/k2/items/cache/77672b3f0c0d134c9431804038bd5bf8_L.jpg)
![Utonięcia w regionie. Służby biją na alarm](/media/k2/items/cache/27f62f535b1f6b506caf2837fc337fad_L.jpg)
![Cytomammobus dotrze do kolejnych miejscowości](/media/k2/items/cache/08a3196be102b97b8a16c5c452f82f17_L.jpg)
![Miliony na inwestycje w ochronę powietrza w regionie](/media/k2/items/cache/7e32fd3e98a5ebdc673e9c87e81aad4d_L.jpg)
![Oddaliła się z zakładu opiekuńczego. Odnaleźli ją policjanci](/media/k2/items/cache/edde4743d3a9a8e4cc9f3649d1448ac7_L.jpg)
![Wspólne leczenie uzdrowiskowe dla małżonków](/media/k2/items/cache/67ac7a12bc73b9bca724d6498edf3ebf_L.jpg)