REGION
Andrzej Pruś został prezesem ROT-u
Andrzej Pruś został nowym prezesem Regionalnej Organizacji Turystycznej województwa świętokrzyskiego. Był on jedynym kandydatem na to stanowisko.
Wybory odbyły się podczas Walnego Zgromadzenia Członków Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Kandydaturę Andrzeja Prusia poprało 57 osób, 2 były przeciw, a 20 wstrzymało się od głosu.
- Cieszę się z tego, że wzbudziłem zaufanie wśród delegatów. Myślę, że to dopiero początek naszej wspólnej drogi, bo pewnie wielu ludzi, którzy są tu delegatami nie znało mnie osobiście. Mam nadzieję, że wzbudzając ich zaufanie, dałem początek dobrej współpracy. Juz wstępnie jesteśmy umówieni na pierwsze robocze posiedzenie zarządu. Myślę, że będę mógł wtedy przedstawić pewne konkrety i będziemy mogli dokonać pewnej analizy, bo w zarządzie są nadal ci, którzy byli w nim wcześniej. Ja z mojej strony, patrząc z pozycji przewodniczącego sejmiku, mam już pewne przemyślenia, co można udoskonalić. Funkcjonowaniu Regionalnej Organizacji Turystycznej skrupulatnie sie przyglądałem w poprzedniej kadencji, kiedy pracowałem w Komisji Edukacji i Kultury Sejmiku i myślę, że w zderzeniu z tą praktyka, którą maja członkowie zarządu, uda nam się pokazać dobre propozycje na przyszłość. A wyzwania są duże, bo to też są też wyzwania finansowe - mówi Andrzej Pruś.
Nowy prezes ROT podkreślił, że ustępujący mu Jacek Kowalczyk pozytywnie zarekomendował jego osobę. - Podziękowałem mu za jego wkład pracy, bo miałem okazje widzieć tę pracę na co dzień i nigdy jej nie kontestowałem. To jest dla mnie osobiście duże wyzwanie, żeby nie tylko mu dorównać, ale też pokazać, że w wielu rzeczach może być sprawniej i lepiej. To jest moim ambicjonalnym celem, ale Jacek Kowalczyk nie odchodzi w niebyt. Nada zostaje pracownikiem Urzędu Marszałkowskiego i znając go nie sądzę, żeby odmówił pomocy i współpracy - dodaje Pruś.
Stowarzyszenie Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego działa w oparciu o ustawę o Polskiej Organizacji Turystycznej skupiając świętokrzyskie samorządy oraz przedsiębiorców z branż związanych z turystyką. Jednym z ważniejszych celów organizacji jest podejmowanie działań na rzecz budowania marki turystycznej województwa świętokrzyskiego i wspieranie rozwoju turystyki w regionie. Cele te na przestrzeni lat były realizowane m. in. poprzez kampanie wizerunkowe i produktowe, których zadaniem jest komercjalizacja i sprzedaż oferty świętokrzyskich atrakcji turystycznych i biur podróży, zajmujących się turystyka przyjazdową.