MUZYKA
“Smoke & Mirrors” – kolejna zapowiedź płyty duetu SMOLIK // KEV FOX
![“Smoke & Mirrors” – kolejna zapowiedź płyty duetu SMOLIK // KEV FOX](/media/k2/items/cache/821c0e5833f83aea3f4d1ec90dec2ef2_XL.jpg)
![“Smoke & Mirrors” – kolejna zapowiedź płyty duetu SMOLIK // KEV FOX](/media/k2/items/cache/821c0e5833f83aea3f4d1ec90dec2ef2_L.jpg)
SMOLIK // KEV FOX to eklektyczny i wymykający się jasno określonym ramom duet Andrzeja Smolika – znakomitego polskiego producenta oraz Keva Foxa – brytyjskiego songwritera. Debiutancki album „SMOLIK // KEV FOX” był jednym z najlepiej ocenianych albumów 2015 roku, za który artyści odebrali nagrodę "Fryderyk" w kategorii elektronika i alternatywa. Od czerwca 2017 roku ma status platynowej płyty.
Aktualnie muzycy przygotowują się do wydania drugiego długogrającego albumu, a jego kolejnym przedsmakiem jest przebojowy i melodyczny singiel “Smoke and Mirrors”. To dynamiczny i przebojowy utwór, który muzycznie i lirycznie pozwolił artystom cofnąć się w czasie do dzieciństwa oraz wspomnień. – Smoke and Mirrors to dźwięk salonów gier, pierwszych cyfrowych automatów i falujących kopii filmów na taśmach VHS. Główny motyw jest zagrany na pierwszym komercyjnym syntezator ze Casio VL z 1979 roku. Malutki biały instrument z kalkulatorem dostałem od Taty mając 12 lat i usłyszycie go w naszej piosence. – opowiada Andrzej Smolik.
– Ideą na tekst do tej piosenki był “dualizm”, który wskazuje, że jest w nas dobro i zło. Musimy być bardzo uważni, gdzie szukamy właściwej drogi w życiu, ponieważ możemy znaleźć dokładnie to, czego poszukujemy, ale niekoniecznie to, czego potrzebujemy. Nasze lustro może być tak niewyraźne, że możemy nie widzieć całego odbicia i wtedy stajemy się zakładnikami idei, nie jej twórcami. – dodaje Kev Fox.
Za klip odpowiada Adrian Obręczarek – wybitny fotograf i twórca młodego pokolenia w Polsce, który na swoim koncie ma niezliczoną ilość fenomenalnych sesji zdjęciowych, tworzył oprawę wizualną dla takich artystów jak Tymek, a także może się pochwalić współpracą z wieloma markami takimi jak The New York Times Style Magazine with YSL czy L’Oréal.
– Praca u boku takich artystów jak Andrzej i Kev była dla mnie cudownym doświadczeniem, pełnym inspiracji i twórczej energii. Sceny do teledysku zrealizowaliśmy w interaktywnym muzeum flipperów, które jest niezwykle inspirującym miejscem, pełnym wielu nawiązań do sztuki, muzyki czy filmu. Kolory, szybkość i dźwięki tych urządzeń inspirowały nas do tworzenia dynamicznych i ciekawych ujęć. Wykorzystaliśmy wiele ciekawych rozwiązań od macro obiektywów, które pozwoliły nam dosłownie zajrzeć do wnętrza maszyn i pokazać świat z ich perspektywy przez rozwiązania typu Snorri Cam, aż po wykorzystanie różnych, ciekawych obiektywów. Jednym z nich był babylens, który dał nam możliwość zatrzeć granicę między fikcją a światem realnym i przedstawić świat w nieco mglisty i mniej wyraźny sposób. – dodaje Adrian Obręczarek.
źródło: kayax.pl
![](/media/k2/items/cache/8fe068fd186d69758f633adb5c364c77_L.jpg)
![“WAWA” BRODKI](/media/k2/items/cache/a04a6821d68991a54f9f4371a4ddb14c_L.jpg)
![40 lat temu ukazał się kultowy album „Born In The U.S.A.”](/media/k2/items/cache/20f235bb9d7738f06abdabc02f195ed4_L.jpg)
![Memorial To Miles 2024](/media/k2/items/cache/7ca679744fdf121e4bf9cdc856c6e3bc_L.jpg)
![Bon Jovi -](/media/k2/items/cache/14f801da0e56d17710144786c59a317d_L.jpg)
![Nowy dokument o życiu Céline Dion](/media/k2/items/cache/7e92be30bcc0799c4fcaa1da3117edd6_L.jpg)
![SBB-Reedycja](/media/k2/items/cache/d8cafdd9921029cabce3b6b00fea3586_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/e38658d5c134afbe2b9b0e590a5a1057_L.jpg)
![Żegnamy polską legendę jazzu](/media/k2/items/cache/9a38f4d012e407b3626fb79ab8f2c1ae_L.jpg)