MIASTO
Strategia promocyjna w praktyce na obronie z dziennikarstwa
Tradycyjne, oparte na teorii prace licencjackie i magisterskie to już przeżytek. Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej mogą uzyskać wykształcenie wyższe w nowej formule. Ta zakłada stworzenie własnej strategii promocyjnej, znajdującej zastosowanie w konkretnej sytuacji.
Studia dziennikarskie mają przede wszystkim przygotowywać żaków do pracy w zawodzie. Mowa tu nie tylko o redakcjach, ale także firmach, agencjach promocyjnych, instytucjach i samorządach. Możliwości jest wiele i każda z nich w mniejszym, bądź większym stopniu jest związana z wizerunkiem i promocją.
- Studia dziennikarskie mają charakter praktyczny. Stąd narodził się pomysł na stworzenie strategii promocyjnej, ale nie teoretycznej, lecz dotyczącej konkretnej rzeczy, produktu, popartej badaniami rynku. Strategii, która może mieć zastosowanie w konkretnej sytuacji - mówi Daria Malicka z Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK, koordynująca przygotowanie studentów.
Jako pierwsza pracę w nowej formule broniła Karolina Burda. Studentka stworzyła kampanię promocyjną marki Summer Sound Stage, dotyczącą plenerowych imprez wakacyjnych nad zalewem w Jędrzejowie. - Część mojej pracy licencjackiej była teoretyczna, ale większość stanowiły praktyczne wskazówki dotyczące wzmocnienia marki festiwalu - mówi Karolina.
Celem tych działań było zwiększenie zysków imprezy oraz świadomości mieszkańców regionu o jej istnieniu. W pracy nie zabrakło również wskazówek dla organizatorów. - Jestem zwolenniczką social mediów, jako bardzo skutecznej formy komunikacji. Uważam, że należy kreować wizerunek tej imprezy, jako spotkania szerszej grupy osób, gdzie pojawiają się atrakcje dla dzieci, możliwość grillowania, itd. - stwierdza Karolina.
Tegoroczna absolwentka ma zamiar przekazać swoją wizję kampanii firmie organizującej festiwal w Jędrzejowie.
Źródło: UJK