Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

Rozmawiali o blogowaniu

poniedziałek, 23 listopada 2015 14:01 / Autor: Dariusz Skrzyniarz
Rozmawiali o blogowaniu
fot. Dariusz Skrzyniarz
Rozmawiali o blogowaniu
fot. Dariusz Skrzyniarz
Dariusz Skrzyniarz
Dariusz Skrzyniarz

Blogerzy z całego kraju spotkali się w Kielcach. Podczas czwartej odsłony Blogotoku była mowa o tym, że prowadzenie elektronicznego pamiętnika może być początkiem do rozpoczęcia działalności biznesowej czy dobroczynnej.

Jakub Górnicki współprowadzący bloga Podróżniccy przekonywał, że każdy pomysł może być podstawą dobrego projektu. – Jeśli chcemy stworzyć jakiś projekt mający formę cyklu z początkiem i końcem to możemy wokół niego zrobić wiele fajnych rzeczy. Ważne jest dobre przygotowanie. Możemy prezentować inne spojrzenie na pewien wycinek rzeczywistości, pozyskać partnera w swojej działalności. Na koniec zostajemy z czymś, co ma charakter ponadczasowego dzieła – mówił Jakub Górnicki.

Adriana Baran na przykładzie krakowskiego środowiska blogerskiego przedstawiła możliwości zrzeszania się piszących w sieci. Tamtejsi blogerzy kulinarni stworzyli elektroniczny magazyn „Małopolski Apetyt”. – Podstawą do tworzenia pisma jest grono odpowiednich współautorów i znajomość obowiązujących przepisów prawa, które nie zawsze są dostosowane do współczesnych realiów – podkreślała Adriana Baran.

Natomiast Monika Kamińska mówiła o tajnikach prowadzenia blogerskiego sklepu z odzieżą. Radziła, aby sprawdzić czy nasz produkt wypełnia jakąś lukę na rynku. Kolejnym krokiem jest skonkretyzowanie grupy docelowej.

Gdy bloger zakłada własny sklep czy udostępnia newsletter musi wiedzieć co to jest GIODO. – Mowa o Głównym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych. To instytucja, w której powinien być zarejestrowany każdy, kto ma newsletter na blogu oraz sklep internetowy a więc jednocześnie zbiera dane swoich klientów. Nie każdy o tym wie – upominała Monika Kamińska, blogerka i twórczyni marki odzieżowej Black Dresses.

Tworzenie autorskiej strony internetowej obecnie może zaowocować także propozycją napisania książki. – Oczywiście w sieci jest wiele słabych blogów oraz masa bardzo dobrych, wręcz wybitnych. Propozycje pisania książki dostają tylko ci, którzy reprezentują odpowiednio wysoki poziom. Za tym idzie dobra treść wydawanej pozycji, która znajduje potwierdzenie gdzieś w Internecie - mówił Michał Kędziora, znany w sieci jako Mr. Vintage oraz autor książki „Rzeczowo o modzie męskiej”.

W kieleckiej konferencji Blogotok wzięło udział ponad 100 osób z całego kraju.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO