MIASTO
Pociągi do Warszawy były dziś opóźnione
Podróżni udający się dziś z Kielc do Warszawy mieli dziś kłopot – przez awarię sieci trakcyjnej w Radomiu pociągi doznawały nawet ponad dwugodzinnych opóźnień. Na szczęście usterkę udało się już naprawić.
- O godzinie 14:30 przywrócony został ruch pociągów przez stację Radom Główny, po tym jak około 11:30 doszło do uszkodzenia sieci trakcyjnej na terenie stacji. Na miejscu pracowały służby techniczne PKP PLK. Obecnie sytuacja się stabilizuje. Pociągi mogą mieć jeszcze niewielkie zmiany, natomiast służby dyżurne tak prowadzą ruch pociągów, aby minimalizować powstałe straty – informuje Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Pociąg IC Sienkiewicz, który wyruszył z Kielc o 10:55 do stolicy według informacji z Portalu Pasażera dotrze do stacji Warszawa Śródmieście o 16:18 – to 2 godziny i 45 minut później, niż planowano. IC Kolberg natomiast wyjechał z naszego miasta o 12:56, a w centrum stolicy ma być o 16:53 – daje to 80 minut opóźnienia.
Dzisiejsi pechowi pasażerowie mogą jednak domagać się odszkodowań, a w przypadku straty skomunikowania przesiąść się w inny pociąg do celu.
Sprawy te regulują przepisy unijne, a konkretnie art. 17 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1371/2007 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Szczegółową instrukcję postępowania przedstawia na swojej stronie internetowej Urząd Transportu Kolejowego.
Przy opóźnieniu powyżej godziny mamy możliwość powrotu do stacji wyjazdu, kontynuacji podróży w najbliższym możliwym terminie bądź w innym, późniejszym terminie. Należy uzyskać odpowiednie poświadczenie od konduktora lub kasjera.
Jeżeli pociąg opóźni się powyżej godziny, pasażerowi przysługuje zwrot 25% ceny biletu, jeżeli dwie godziny lub więcej – 50%. Ten przepis obowiązuje jednak wyłącznie w pociągach pospiesznych i ekspresowych PKP Intercity oraz w komercyjnych pociągach dalekobieżnych pozostałych przewoźników (np. Music Regio, KM Słoneczny, ŁKA Sprinter), a minimalna kwota zwrotu wynosi 4 euro, poniżej zwroty nie są wypłacane.
Wniosek o wypłatę zwrotu należy wysłać przewoźnikowi pocztą, poprzez internetowy formularz reklamacyjny bądź przekazać w kasie biletowej. Należy do niego dołączyć bilet na połączenie, do którego składamy reklamacje.