MIASTO
Za dużo miejsc parkingowych przy dworcu? Zastąpią je te dla... rowerów


Przy dworcu PKP w Kielcach, gdzie naprawdę trudno zaparkować, zniknie... 29 miejsc parkingowych! Zastąpią je między innymi... ścieżka rowerowa oraz parking, ale tylko dla jednośladów. Na budowę infrastruktury rowerowej miasto uzyskało unijne dofinansowanie.
Interpelację w sprawie likwidowanych miejsc parkingowych przy dworcu skierowali radni Prawa i Sprawiedliwości. Zdaniem Michała Płatka ograniczenie liczby miejsc postojowych dla samochodów to cios w przedsiębiorców i mieszkańców.
– Ich likwidacja wpisuje się w szerszy kontekst zmiany priorytetów miasta w kierunku infrastruktury pieszo-rowerowej. Tego typu przedsięwzięcia również są istotne, jednak miasto powinno rozwijać się w sposób zrównoważony, uwzględniając potrzeby zarówno rowerzystów, jak i kierowców. Likwidacja miejsc parkingowych uderza głównie w kieleckich przedsiębiorców, czego przykładem jest m.in. kwestia planowanej przebudowy Placu Wolności – ocenia radny Michał Płatek.
W odpowiedzi na interpelację radnych PiS urzędnicy stwierdzili, że likwidowane miejsca postojowe przy dworcu PKP nie będą odtworzone, ponieważ nie przewiduje tego... unijne dofinansowanie budowy infrastruktury rowerowej. „Należy jednak wskazać, że w rejonie dworców (Centrum Komunikacyjne, Stacja Kolejowa Kielce – Główne) duże zgrupowanie stanowisk postojowych znajduje się przy sąsiadującej ul. Czarnowskiej. Sam Plac Niepodległości w związku z przedmiotowym projektem nie zostanie zamknięty dla ruchu kołowego i wciąż możliwe będzie zaparkowanie tam pojazdu, np. w celu podwiezienia pasażera na pociąg lub dłuższego postoju. Warto także przypomnieć, że Plac Niepodległości objęty jest Strefą Płatnego Parkowania (Strefa A), co sprzyja dużej rotacji pojazdów”, możemy przeczytać w dokumencie.
Przypomnijmy, że na realizację inwestycji miasto pozyskało prawie 12 mln złotych.
Przedsięwzięcie obejmie budowę ponad 2,5 km dróg dla rowerów, chodników oraz m.in. Miejsca Obsługi Rowerzystów, parkingów bike&ride (miejsc umożliwiających bezpieczne pozostawienie roweru i kontynuowanie podróży innym środkiem transportu, np. komunikacją miejską – przyp. red.), systemu zliczającego rowerzystów oraz energooszczędnego oświetlenia. Nowa infrastruktura powstanie wzdłuż al. Szajnowicza-Iwanowa oraz ulic Żelaznej, Gosiewskiego i Zagnańskiej.
Do sprawy będziemy wracać. Zapytamy też kielczan o opinię na ten temat.







![[FOTO] Plany są, pieniędzy brak. Kiedy doczekamy się remontu Parku Staszica?](/media/k2/items/cache/8d8e9cda354e7fed95c49305fe07a5f3_L.jpg)
