KULTURA
Klaster ma logo. To zwiastun...


Członkowie Chęcińskiego Klastra Turystycznego wybrali dla siebie logotyp. Wytypowany spośród kilkunastu propozycji znak graficzny, nawiązuje do różnorodności atrakcji, które oferują podmioty wchodzące w skład klastra.
Znak składa się z wielu elementów, które połączone tworzą jednolity symbol. Kolor niebieski nawiązuje do otwartej przestrzeni, stabilności i bezpieczeństwa, zaś czerwony do przygody energii i pragnienia poznawania. To praca, którą zaproponował rezerwat Jaskinia Raj. Jak mówi Beata Ryń z Muzeum Wsi Kieleckiej, klaster skupiający różne instytucje w gminie Chęciny pracuje nad wspólną ofertą dla turystów a wybór loga jest swego rodzaju zapowiedzią.
- To „jaskółka” tego, co zamierzamy dalej robić. Bardzo intensywnie przygotowujemy się do sezonu i po raz pierwszy, na przełomie kwietnia i maja, chcemy zaprezentować mieszkańcom regionu i przyjezdnym wspólną ofertę spędzenia majówki. Jeżeli planujecie Państwo wyjechać w tym czasie, to radzę zostać w regionie, bo naprawdę wiele będzie się działo – zapowiada Beata Ryń, rzecznik MWK.
Jednym z założeń Chęcińskiego Klastra Turystycznego jest wprowadzenie wspólnego biletu do instytucji, które wchodzą w jego skład. Ośrodki naukowe czy kulturalne mają się też wspólnie promować. Jak informuje Muzeum Wsi Kieleckiej trwają poszukiwania podobnej inicjatywy, która mogłaby posłużyć za wzór w rozwijaniu ChKT. Na razie nie znaleziono przykładu spełniającego oczekiwania członków Klastra.
Przypomnijmy, że w skład Chęcińskiego Klastra Technologicznego wchodzi Muzeum Wsi Kieleckiej, Zamek Królewski w Chęcinach, Jaskinia Raj, Muzeum Górnictwa Kruszcowego w Miedziance, Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej, Regionalne Centrum Naukowo-Technologiczne w Podzamczu i Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.




![[FOTO] Słodkości od młodych literatów](/media/k2/items/cache/ae8e14b8a20f4d50ed7dd2ce777c7183_L.jpg)



