CIEKAWOSTKI
Sztuczna inteligencja znajdzie ci pociąg w rozkładzie
PKP Intercity uruchomiło boota, pomagającego w planowaniu podróży pociągiem. „Edek” pod numerem infolinii powie ci, o której godzinie masz pociąg do miejsca, gdzie chcesz dojechać. Poda także informacje na temat czasu przejazdu, kategorii pociągu oraz informacje na temat dodatkowych usług, świadczonych w składzie.
Z "Edkiem" porozmawiamy pod numerem telefonu 22 391 22 22. Połączenie jest płatne według taryfy operatora dla telefonów stacjonarnych.
- Infolinia obsługiwana przez wirtualnego asystenta głosowego to kolejne wdrażane przez nas rozwiązanie, które ma ułatwić i usprawnić proces obsługi pasażera, który rozpoczyna się od planowania podróży i wyszukiwania odpowiedniego połączenia. Nowa usługa to dodatkowa możliwość uzyskania informacji o rozkładzie jazdy, która może być szczególnie interesująca dla osób z ograniczonymi możliwościami korzystania z wyszukiwarki internetowej. Ciągła dostępność automatycznego konsultanta pomoże w sprawnej obsłudze rosnącej liczby pasażerów - mówi Artur Resmer, Członek Zarządu PKP Intercity.
Na infolinii poznamy także nazwę i numer pociągu, cenę biletu, informacje o miejscach dla niepełnosprawnych czy o wagonie rowerowym.
Udało nam się porozmawiać z Edkiem i wyszukać pociąg z Kielc do Katowic:
Asystent jak na razie nie obsługuje połączeń innych przewoźników, niż PKP Intercity i po dwukrotnej próbie wyszukania połączenia do miejscowości, gdzie nie dojeżdżają pociągi pospieszne ani ekspresy, rozłącza się.
Jego zaletą jest natomiast możliwość kontaktu 24 godziny na dobę oraz brak konieczności czekania na połączenie.