Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

SPORT

Frekwencyjny i medialny rekord na polskim EURO

niedziela, 02 lipca 2017 19:53 / Autor: Radio eM
Frekwencyjny i medialny rekord na polskim EURO
Frekwencyjny i medialny rekord na polskim EURO
Radio eM
Radio eM

W ciągu 15 dni piłkarskiej batalii o mistrzostwo Europy do lat 21 na trybunach sześciu polskich stadionów: w Bydgoszczy, Gdyni, Kielcach, Krakowie, Lublinie oraz Tychach zasiadło łącznie 244 085 fanów futbolu. Średnia frekwencja wyniosła 11 623 widzów, co jest najlepszym wynikiem na UEFA EURO U21 od dziesięciu lat. W stolicy Świętokrzyskiego zostały rozegrane trzy mecze grupowe turnieju, które łącznie obejrzało 36935 kibiców, co daje średnią 12312 fanów na każde spotkanie.

Przypomnijmy, że turniej zakończył się zwycięstwem reprezentacji Niemiec, która w piątkowym finale pokonała Hiszpanię 1:0. Decydujące spotkanie w Krakowie obserwowało z wysokości trybun 14 059 osób, co jest trzecim najlepszym wynikiem na „polskim” czempionacie. Więcej kibiców przyciągnęły tylko dwa mecze gospodarzy – reprezentacji Polski, oba rozegrane w Lublinie: ze Słowacją (14 911 widzów) oraz ze Szwecją (14 651 widzów). Trzeba jednak zaznaczyć, że na zagranicznych obserwatorach oraz przedstawicielach UEFA największe wrażenie robiła atmosfera i frekwencja na tzw. meczach neutralnych, czyli bez udziału Polaków.

- W poprzednich edycjach wysoką średnią budowały przede wszystkim spotkania gospodarzy, rozgrywane często na większych obiektach, mieszczących ponad 20 tysięcy widzów. Tak było m.in. w Holandii w 2007 roku. Tymczasem w Polsce, gdybyśmy w statystykach nie uwzględnili meczów „biało-czerwonych”, średni wynik i tak przekroczyłby 11 tysięcy. Coś takiego jeszcze się w przeszłości nie zdarzyło - mówi rzecznik prasowy UEFA EURO U21 2017, Filip Adamus. Żaden z turniejów z ostatnich lat nie wypełnił też trybun w tak dużym stopniu, jak u nas.

Na 21 spotkań mistrzostw rozgrywanych w Polsce udostępniono kibicom 303 109 wejściówek, a na stadionach zasiadło łącznie 244 085 widzów. Zapełnienie obiektów sięgnęło więc 81%. Precyzyjne dane dotyczące frekwencji na ostatnich edycjach UEFA EURO U21 są następujące:

Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 02.07.2017 195157.jpg

Szczegółową frekwencję na wszystkich meczach UEFA EURO U21 2017 w Polsce prezentuje poniższa tabela:

Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 02.07.2017 195153.jpg

Mecze „polskiego” turnieju obsługiwało ponad pół tysiąca dziennikarzy i fotoreporterów z 21 krajów świata. Transmisje „na żywo” prowadziło 32 międzynarodowych nadawców, dzięki którym sygnał z mistrzostw dotarł do 150 państw. Wstępne szacunki UEFA wskazują, że skumulowana oglądalność telewizyjna przekroczy 140 mln widzów.

źródło: informacja prasowa 

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO