Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Z Kielc do Krakowa pojedziemy ekspresowo

poniedziałek, 23 grudnia 2024 13:02 / Autor: Michał Kita
Z Kielc do Krakowa pojedziemy ekspresowo
Z Kielc do Krakowa pojedziemy ekspresowo
Michał Kita
Michał Kita

Dobra wiadomość dla kierowców, z Kielc do Krakowa pojedziemy szybciej! Dziś (poniedziałek 23 grudnia) drogowcy oddali do użytku ostatni fragment drogi S7, przed Krakowem, dzięki czemu z Kielc do stolicy małopolski zmotoryzowani będą mogli poruszać się w całości drogą ekspresową.

Oddanie ponad 13 km odcinka trasy S7 między węzłem Widoma a Północną Obwodnicą Krakowa pozwala na połączenie drogą szybkiego ruchu dwóch największych miast w Polsce – Warszawy i Krakowa. Oba ośrodki połączy 270 km nowoczesnej trasy S7. W województwie małopolskim droga biegnie zupełnie nowym śladem, odchodząc od wyznaczonego jeszcze na początku XIX wieku traktu krakowskiego. 

Obecnie podróż nią pomiędzy południową obwodnicą Warszawy i północną obwodnicą Krakowa zajmie około 2,5 godziny, niemal dwa razy krócej niż w czasach funkcjonowania starej DK7 prowadzącej przez Radom i Kielce.

Na nowym odcinku kierowcy mają do dyspozycji obie jezdnie, każdą z dwoma pasami ruchu, z ograniczeniami ruchu na trzech węzłach. Prace na tym odcinku nie zakończyły się w pełni, w związku z tym zmotoryzowanych obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h.

Trasa S7 to nowoczesna, dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą na ewentualny trzeci pas. Do budowy 13,3 km odcinka wykorzystano 210 tysięcy ton mas bitumicznych. Żeby zabezpieczyć przyległe tereny przed skutkami opadów deszczu, powstało 19 zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności 17,2 miliona litrów. Największy z nich ma pojemność ponad 2,7 miliona litrów.

s7krk.jpg

Droga ekspresowa S7 otrzymała 534,8 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420,7 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt prac to prawie 1,7 mld zł. Odcinek wybudowało konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.

Źródło: GDDKiA

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO