Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Pacjent niezadowolony ze świadczeń POZ ma prawo zmienić lakarza

środa, 25 listopada 2020 14:36 / Autor: Magdalena Nowak
Pacjent niezadowolony ze świadczeń POZ ma prawo zmienić lakarza
Pacjent niezadowolony ze świadczeń POZ ma prawo zmienić lakarza
Magdalena Nowak
Magdalena Nowak

Niezadowolenie z leczenia, długie kolejki czy niedogodna lokalizacja gabinetu to tylko nieliczne z powodów, dla których można zmienić lekarza rodzinnego. Nie każdy pacjent jest świadomy tego, że ma możliwość zmiany przychodni nawet dwa razy w roku. Informacja jest szczególnie istotna w czasie pandemii, kiedy wiele osób nie może dodzwonić się do przychodni lub jest niezadowolonych ze świadczonych usług.

Sama procedura zmiany lekarza rodzinnego nie jest skomplikowana. Wystarczy złożyć w wybranej przychodni odpowiednią deklaracją, która dostępna jest zarówno w przychodniach jak i na stronach NFZ. W deklaracji należy podać swoje dane osobowe, a także dane lekarza, na którego wybór się decydujemy.

– W czasie pandemii problemy z dostępem do lekarzy występują. NFZ dostaje codziennie kilka lub kilkanaście sygnałów, że pacjenci mają problem z dodzwonieniem się lub dostępem do lekarza. Personel medyczny też choruje czy przebywa na kwarantannie, co ogranicza działalność przychodni – mówi Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.

– Jeśli, ktoś nie jest zadowolony ze świadczeń w danej placówce, może ją zmienić, zupełnie bezpłatnie, dwa razy w roku.  Mamy też przykłady przychodni, które tak przeorganizowały pracę, że pomimo pandemii działają sprawnie – dodaje rzecznik.

Wśród dobrze działających przychodni POZ znalazły się te prowadzone przez Caritas Diecezji Kieleckiej. – Mieliśmy kilka interwencji, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że lekarze też chorują. Zdarzały się sytuacje, że personel był w okrojonym składzie, jednak staramy się przesuwać personel tak, aby usługi były cały czas dostępne. Cieszę się, że nasze problemy są stosunkowo mniejsze niż w innych przychodniach. Dokładamy starań, żeby to co niezbędne, było zabezpieczone – mówi ksiądz Stanisław Słowik, dyrektor Caritas Diecezji Kieleckiej.

NFZ cały czas kontroluje działanie przychodni. Pacjenci niezadowoleni ze świadczeń mogą bezpośrednio poinformować Fundusz o problemach pod numerem telefonu 41 36 46 288.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO