REGION
Oszuści biorą na celownik nie tylko seniorów. Pieniądze straciła 29-latka
Podszywają się pod firmy kurierskie, informują o niedopłacie, a finalnie wyłudzają dane do konta bankowego, które „czyszczą” z pieniędzy. Tak właśnie działają oszuści, a na ich celownik trafiają nie tylko starsze osoby – w ubiegłym tygodniu oszukano 29-latkę.
Wspomniana kobieta otrzymała wiadomość od rzekomej firmy kurierskiej. Wynikało z niej, że zamówiona przez nią paczka jest drodze, ale…nie może zostać dostarczona ze względu na niekompletne dane adresowe.
– W wiadomości podany był również link do bankowości elektronicznej. 29-latka w tym czasie oczekiwała na przesyłkę i, niczego nie podejrzewając, postępowała zgodnie z otrzymanymi wskazówkami – mówi Ewelina Wrzesień z KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Podczas logowania, kobieta została poproszona o podanie swoich danych, a także… numeru karty płatniczej i kodu CVV. W niedzielę (14 lipca) okazało się, że jej karta płatnicza została zablokowana.
– Kobieta natychmiast skontaktowała się z pracownikiem banku i wtedy to wyszło na jaw, że podała ofiarą cyberoszustów, gdyż ktoś bez jej wiedzy dokonał pięć transakcji płatniczych. Łącznie straciła ona pieniądze w kwocie ponad dwóch i pół tysiąca złotych – uzupełnia policjantka.
Mundurowi apelują o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów.