Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Koleją pojedziemy szybciej

sobota, 14 grudnia 2024 16:38 / Autor: Michał Łosiak
Koleją pojedziemy szybciej
Koleją pojedziemy szybciej
Michał Łosiak
Michał Łosiak

Już w niedzielę (15 grudnia) pociągi ponownie dojadą do Sandomierza od strony Skarżyska-Kamiennej. Tym samym zakończone zostaną prace przy modernizacji linii kolejowej nr 25 w województwie świętokrzyskim. Przebudowane stacje i przystanki, podniesiona prędkość pociągów, przeszło 100 kilometrów wymienionych torów, nowa sieć trakcyjna, a także 108 wybudowanych obiektów inżynieryjnych – to efekty inwestycji za przeszło 678 mln złotych.

W zeszłym tygodniu przeprowadzono testy obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad rzeką Trześniówką, a w tym zakończyły się prace przy regulacji sieci trakcyjnej i odbiory. Linia kolejowa 25 na odcinku Dwikozy – Sandomierz jest gotowa do eksploatacji. Oznacza to zakończenie modernizacji szlaku łączącego jedne z najważniejszych miast województwa świętokrzyskiego. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, pociągi ponownie pojadą pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem.

- Otwarcie tego odcinka linii kolejowej nr 25 to zwiększenie potencjału transportu towarów na wschód Polski. Dzięki modernizacji infrastruktury pasażerskiej, przewoźnicy będą mieli możliwość rozwoju połączeń regionalnych w przyszłości – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. - Ten ważny szlak kolejowy przeszedł kompleksową modernizację. Nowe mosty kolejowe i inne elementy infrastruktury zapewnią długotrwałe użytkowanie tej linii zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym – dodaje Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Projekt realizowany przez PLK SA pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie. W sumie 35 peronów dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wymieniono w sumie 105 kilometrów torów i 108 obiektów inżynieryjnych. Zadanie obejmowało również wymianę sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów na dziewięciu stacjach.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO