Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Fałszywi „pracownicy banku” wciąż aktywni

piątek, 09 lipca 2021 10:49 / Autor: Aleksandra Rękas
Fałszywi „pracownicy banku” wciąż aktywni
Fałszywi „pracownicy banku” wciąż aktywni
Aleksandra Rękas
Aleksandra Rękas

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banków! Przestępcy dzwonią do mieszkańców naszego województwa, podają się za konsultantów instytucji finansowych i nakłaniają do instalowania aplikacji. W ten sposób, mieszkaniec gminy Bodzechów stracił dwa tysiące złotych.

Każda próba oszustwa wygląda podobnie – przeważnie przestępca informuje telefonicznie swojego rozmówcę, że ktoś próbuje dokonać podejrzanych transakcji z jego konta. Aby im zapobiec, o zdarzeniu należy powiadomić bank.

- Po chwili pokrzywdzony odbiera połączenie z numeru, który wskazuje właśnie na infolinię banku - to kolejny fortel przestępców. Dzwoniący podaje się za pracownika placówki i informuje o niepokojących transakcjach. Poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu wykonywanie zdalnych działań na smartfonie lub komputerze rozmówcy – wyjaśnia Ewelina Wrzesień z Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.

W ten sposób oszust uzyskuje dostęp do naszego urządzenia oraz konta. Później może wykonywać przelewy, wypłacać pieniądze, a nawet próbować zaciągać kredyty – tak właśnie było w przypadku mieszkańca gminy Bodzechów.

- Został on oszukany przez dwóch mężczyzn. Pierwszy z nich podawał się za pracownika Komendy Głównej Policji, a drugi za pracownika banku. Dzwoniący mężczyźni poinformowali mężczyznę o podejrzanym przelewie z jego konta – zaznacza Ewelina Wrzesień.

Później mężczyzna zainstalował aplikację, dzięki której oszuści zyskali dostęp do jego telefonu. Finalnie z jego konta zniknęło dwa tysiące złotych.

Co ważne, fałszywy policjant dzwonił z numeru, który został zidentyfikowany jako Komenda Główna Policji, a podczas połączenia z „konsultantem” wyświetlał się oficjalny numer banku. Policjanci przypominają - pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, ani kodu autoryzacyjnego. Tożsamość konsultanta możemy potwierdzić dzwoniąc na infolinię.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO