REGION
Dziesięć ofert w przetargu na budowę łącznika północnego do obwodnicy Opatowa
Dziesięciu wykonawców zgłosiło chęć zaprojektowania i wybudowania łącznika północnego do obwodnicy Opatowa w ciągu drogi krajowej nr 74. Teraz najkorzystniejszą ofertę wyłoni komisja przetargowa.
Złożone w przetargu oferty opiewają na kwoty od około 47 milionów, do 91,5 milionów złotych. Większość z nich mieści się w budżecie, jaki zaplanowano na realizację inwestycji, czyli około 78,5 miliona złotych.
- Dzięki budowie łącznika północnego, stanowiącego uzupełnienie dwunastokilometrowej, aktualnie projektowanej dużej obwodnicy Opatowa, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin czy Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik nie będą musieli wjeżdżać do miasta – informuje Małgorzata Pawelec-Buras z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Wśród wykonawców, którzy zgłosili się do przetargu są: konsorcjum firm COLAS Polska i MOST, Mostostal Warszawa S.A, STRABAG, konsorcjum firm Swietelsky Rail Polska, Swietelsky AG oraz „Budromost-Starachowice”, konsorcjum firm ,,ALTOR” oraz Budownictwo Drogowe ,,BUDAR”, konsorcjum firm TRAKT S.A i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB-PODBESKIDZIE", Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart”, konsorcjum firm PBI Infrastruktura S.A i PBI WMB, konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras, a także konsorcjum spółek FABE POLSKA i „SP” SINE MIDAS STROY”.
Łącznik jest projektowany jako jednojezdniowa droga klasy GP, czyli droga główna o ruchu przyspieszonym, o długości około trzech kilometrów, z obiektami inżynierskimi na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi nad drogą krajową.
W ramach inwestycji powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów, a na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda. Obie inwestycje - obwodnica w ciągu S74 i DK9 oraz łącznik północny, zrealizowane będą w systemie „Projektuj i buduj”, w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.