REGION
Coraz więcej pacjentów korzysta z teleporad
Regularnie wzrasta liczba teleporad udzielanych pacjentom dorosłym w poradniach specjalistycznych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach. Blisko połowa wszystkich konsultacji prowadzona jest telefonicznie, co w obecnej sytuacji ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo zarówno pacjentów, jak i całego personelu medycznego.
Od 17 marca, z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne w poradniach ograniczono znacznie bezpośrednie kontakty z pacjentami. I o ile w pierwszym tygodniu od wprowadzenia tych zmian udzielono 70 porad, tak od 6 do 17 kwietnia telefonicznych konsultacji było już ponad 440, a liczby te cały czas rosną.
– Podsumowaliśmy pierwszy miesiąc działania poradni w czasie epidemii. Specjaliści udzielili łącznie 2325 porad, w tym w sposób tradycyjny odbyło się 1255 wizyt czyli prawie 54 procent, a teleporad udzielono łącznie 1075 – informuje Anna Mazur-Kałuża, rzecznik Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach.
– Teleporady zostały wprowadzone ze względów bezpieczeństwa. Na stronie internetowej szpitala jest podany wykaz numerów do poszczególnych poradni i to lekarz decyduje czy w przypadku danego pacjenta jest bezwzględnie konieczna wizyta osobista. Jeżeli chory np. wymaga zdjęcia szwów, lub jest w trakcie leczenia biologicznego z powodu chorób skóry, zostanie umówiony na wizytę osobistą. Zachęcamy do korzystania z teleporad i przypominamy, żeby przed wykonaniem telefonu przygotować swój numer PESEL – dodaje rzecznik.
Telporady udzielane są również w poradniach pediatrycznych m.in. chirurgicznej, onkologicznej oraz ortopedycznej. Od początku trwania epidemii niektóre poradnie pediatryczne całkowicie zawiesiły swoją działalność, np. poradnia kardiologiczna, pulmonologiczna oraz gastroenterologiczna.