REGION
Bon turystyczny rusza 1 sierpnia. Jak go wykorzystać?
Ponad 1,4 tys. przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego zgłosiło się, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS, do programu Polski Bon Turystyczny. Został także uruchomiona specjalna infolinia, pod którą można otrzymać wszelkie informacje dotyczące bonu.
Dzwoniąc pod numer telefonu 22 11 22 111 uzyskamy informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego. Ze specjalnej infolinii można korzystać przez całą dobę. Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem na adres bon@zus.pl.
– Obsługa Bonu Turystycznego odbywać się będzie na Platformie Usług Elektronicznych PUE ZUS. Aby z niego skorzystać, wystarczy założyć profil na tej platformie, a jeśli ktoś będzie miał z tym problemy, może zwrócić się o pomoc do dowolnej placówki ZUS.Bon przysługuje każdej osobie, która pobiera świadczenie 500 plus. Pamiętajmy, że nie jest to gotówka, a specjalny bon w formie kodu – mówi Paweł Szkalej, rzecznik prasowy ZUS w województwie świętokrzyskim.
– Profil na PUE można założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej. Po wejściu na PUE dokonujemy aktywacji i otrzymujemy kod, za pomocą którego płacimy pomiotowi turystycznemu. Kiedy dokonamy płatności bonem, otrzymamy potwierdzenie tej płatności SMS-em – dodaje Paweł Szkalej.
Lista zarejestrowanych podmiotów będzie udostępniana na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej. POT ma też ustalać prawo do bonu na podstawie danych z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i sprawdzać uprawnienia podmiotów turystycznych.
Za pomocą bonu będzie można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Bon jest ważny do 31 marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.