Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Niedługo Black Friday. To wielkie okazje, czy.... sprytny marketing?

poniedziałek, 21 listopada 2022 06:05 / Autor: Aleksandra Rękas
Niedługo Black Friday. To wielkie okazje, czy.... sprytny marketing?
Niedługo Black Friday. To wielkie okazje, czy.... sprytny marketing?
Aleksandra Rękas
Aleksandra Rękas

Mega promocje, raty zero procent, wyprzedaże, czyszczenie magazynów… Takie komunikaty atakują nas w reklamach radiowych, telewizyjnych oraz  Internecie. Łatwo ulec zakupowemu szaleństwu, więc uważajmy, by czas rabatów nie zmienił się w czas strat.

 

Jak zauważa Dariusz Pyk, Miejski Rzecznik Konsumentów, hucznie ogłaszane promocje niekiedy mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Bo bywa i tak, że sprzedawcy, jakiś czas przed Black Friday podnoszą ceny, by później je szumnie obniżać.

- Może okazać się, że kupiliśmy towar w takiej samej cenie, jak po okresie rzekomej wyprzedaży. Nie ulegajmy zbiorowemu szału zakupowemu, zróbmy sobie konkretną listę potrzebnych artykułów i jej się trzymajmy – radzi Dariusz Pyk.

Gdy minie już czas obniżek, wiele skarg i wniosków spływa właśnie do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Okazuje się bowiem, że niektórzy sprzedawcy nieuczciwie podchodzą na przykład do kwestii internetowej sprzedaży.

- Problemy pojawiają się, gdy dochodzi do zwrotu zakupionych przedmiotów. Pamiętajmy, że gdy zawieramy transakcję przez Internet, zawsze mamy prawo do zwrotu produktu, w ciągu czternastu dni. Inaczej sytuacja wygląda, gdy chodzi o zakupy stacjonarne. Tutaj możliwość oddania danej rzeczy zależy od dobrej woli sprzedawcy – uzupełnia Dariusz Pyk.

Z raportu Admitad wynika, że podczas Black Friday w ubiegłym roku najwięcej pieniędzy wydaliśmy na elektronikę i odzież.

 

 

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO