MIASTO
Zmiany przy wydawaniu kart parkingowych
Od 1 lipca wchodzą w życie zmiany dotyczące zasad wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Wydane dotychczas karty stracą ważność po 30 listopada.
- Zgodnie z nowymi zasadami kartę parkingową będą mogły otrzymać: osoby niepełnosprawne zaliczane do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności mające znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się, osoby niepełnosprawne, które ukończyły 16 rok życia, mające znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się, placówki zajmujące się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych, mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się – informuje Agata Niebudek-Śmiech rzecznik kieleckiego starostwa. - Warto podkreślić, że osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności będą mogły otrzymać kartę parkingową jedynie w przypadku ustalenia przyczyny niepełnosprawności oznaczonej symbolem: 04-O (choroby narządu wzroku), 05-R (upośledzenie narządu ruchu) lub 10-N (choroba neurologiczna) – dodaje rzecznik.
Wnioski o wydanie karty należy złożyć osobiście do przewodniczącego Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Kielcach (ul. Wrzosowa 44, poziom 0, p. 56, tel. 41 200 16, 39, 40, 41). Opłata za wydanie karty wynosi 21 zł. - Istotną zmianą jest czas, na jaki wydawane są osobom niepełnosprawnym karty parkingowe. Otóż dotychczas można było je uzyskać na stałe lub na czas ważności orzeczenia, natomiast zgodnie z nowymi przepisami karta wydawana jest na pięć lat w przypadku osób indywidualnych lub na trzy – dla placówek. W powiecie kieleckim wydano już ok. 3 tys. kart parkingowych dla niepełnosprawnych. Rocznie wydaje się ok. 300 takich kart – podsumowuje Agata Niebudek-Śmiech.