MIASTO
Przetarg na linie unijne. Znów będą kontrowersje?
Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach ogłosił przetarg na obsługę tzw. linii unijnych. Są to autobusy kursujące z numerami od 102 do 113. Czy tym razem podczas postępowania przetargowego obejdzie się bez kontrowersji?
Zwycięzca przetargu podpiszę umowę na 2,5 roku, której wartość opiewa na blisko 30 milionów złotych. Przewoźnik otrzyma 40 autobusów marki Solaris zakupionych w 2009 i 2010 roku z funduszy unijnych. To 35 sztuk modelu Urbino 12 oraz 5 egzemplarzy Urbino 10. - Nowy kontrakt na linie unijne zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku - informuje Grzegorz Witkowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
Oferenci muszą dysponować co najmniej setką kierowców, z przynajmniej sześciomiesięcznym doświadczeniem w pracy oraz, podobnie jak w poprzednim przetargu, własną bazą transportową. - Na etapie złożenia dokumentów do przetargu nie wymagamy, żeby oferent dokumentował posiadanie bazy. Sprawdzamy to dopiero przed rozpoczęciem świadczenia usług - dodaje Witkowski.
Z nieoficjalnym informacji wynika, że zainteresowanie przetargiem będzie większe niż poprzednim razem. Choć wydaje się, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji jest faworytem, to nie wykluczone, że swoje oferty złożą takie firmy jak Mobilis Arriva czy ponownie Michalczewski. Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 15 maja.